Chiloti AFI

Vopsirea materialelor textile – experiment 1 și 2

For English version, please read here.

Nu mi-am imaginat vreodată că am să ajung să vopsesc dantele și elastice. Dar în magazine ochii mi-i fură întotdeauna culorile vii și frumoase: rozuri, violet, verde, și încă și mai multe combinații dintre aceste culori minunate. Și când mă uit la sacul meu de elastici, văd numai alb, bej și negru. Nemulțumitor! Și așa mă pun la gânduri. Cum fac rost de niște culoare?

Chiloti AFI

Ca să ai elastici, dantele și restul de o culoare pentru un sutien ai 3 opțiuni:

  1. Cumperi un kit pregătit, unde cineva a ales culorile și materialele pentru tine.
  2. Cauți în magazine să asortezi materialele și culorile. Și cauți … până poate găsești.
  3. Vopsești singur ce ai nevoie.

Personal, primele 2 opțiuni mi se par costisitoare. Nu doar bani, dar și timp.
A treia opțiune are și ea părți negative:

  • nu orice material se vopsește cu orice culoare (vopsea);
  • unele persoane sunt alergice la chimicale;
  • nu toți rezistă mirosului!

Citind blogosfera, poți „pescui” informații foarte utile, inclusiv răspunsuri la unele probleme. Așa am văzut cum unele persoane vopsesc materiale printre care și elastici. Impedimentul este
că în această parte de Europă, vopselurile textile se găsesc mai greu. Până într-o zi când am dat de produsele americane Dharma. De atunci am tot cochetat cu ideea să încerc și eu să vopsesc!

Chiloti ciocolatii AFI

Primii în cratița cu vopsea au intrat niște elastici pentru sutiene și chiloți. Am ales vopseaua iDye Poly – un produs pentru fibre sintetice, în special pentru poliester. Știam că elasticii mei
sunt sinteti, dar nu știam sigur dacă sunt din poliester sau nylon.

Având această dantelă maronie – foarte frumoasă – dar niciun elastic maro, m-a făcut să aleg această culoare prima. Pfoai, și ce bine îmi pare acum că am încercat iDye Poly primul!
Trebe să vă imaginați: eu echipată cu mănuși de cauciuc, cu mască protectoare, cu ochelari mari tot de protecție, cu un linguroi și 3 vase pentru vopsit, și multe bucățele de materiale.
Chiar și cu echipamentul extra, încă și acum simt mirosul ÎNGROZITOR al vopselei iDye Poly! Așa de mult s-a întipărit în nările mele =))

Cu toate acestea, elasticii s-au vopsit excelent. Chiloții maronii sunt mărturie. Foarte frumoși! Dar „trauma putorii” de la vopsea mi-au tăiat avântul vopsitului pentru o perioadă de timp.

dantela vopsita

Însă eu ador culorile! Văzând lumea vopsind materiale fără probleme, m-am gândit că poate nu toate vopselurile miros groaznic! Așa că am încercat Dharma Acid Dyes. Culorile roz si cărămiziu.
galerie:

Elastici de tot felul, dantelă, plasă elastică, închizători pentru sutien. Toate s-au vopsit atât de frumos! Asta pentru că sunt din nylon. Dar vestea cea mai bună: mirosul vopselelor este suportabil! Pentru unele culori nici nu e nevoie de mască de protecție. Singura problemă pe care o văd la vopselurile Acid Dyes, este că pot vopsi doar unele fibre naturale și cele de nylon. Pentru poliester acest fel de vopsea nu merge.

Pentru fiecare culoare am vopsite de 2 ori. O nuanță mai închisă și una mai deschisă.
Pentru a sărbători succesul la vopsit, e obligatoriu să cos ceva. Chiloți: că doar e simplu și rapid.

Chiloti roz AFI

Bucățica din față e bumbac de cearceaf, ne-elastic. Materialul roz este tricotaj de bumbac. În afară de cele menționate, restul au fost în cratița cu vopsea.

Următoarea pereche e un model puțin diferit.

Mulțumită de rezultate? Ooo, da! Așa că nu m-am oprit numai la rozuri. Dar despre alte aventuri în ale vopsitului, vă povestesc în alt articol.

Chiloti roz AFI

Acum imaginați-vă că aș fi încercat Acid Dyes primul. Aș fi decis că nu e nevoie de mască. Apoi aș fi trecut la iDye Poly – fără mască! Bietul nasul meu…
Voi ați încercat vreodată să vopsiți textile? Ce vopsea ați folosit și ce experiențe ați avut?

3 comentarii

Dacă ai o întrebare sau o opinie scrie-mi aici:

