Sutien de test după Tiparul Maya – exponat nr 6

Ador sutienele negre sau albastre. Era și timpul să testez variațiuni ale tiparului Maya. În combinație: negru cu albastru!
sutien maya

Mie îmi pare că nuanțele închise dau un aer luxurian, în timp ce nuanțele deschise/pastelate au un aer feminin. În realitate mie îmi plac ambele categorii 🙂 Mai important este că fiecare femeie trebuie să aibă în garderobă sutiene din ambele categorii.

Cupele Maya au fost proiectate pentru a face loc unor idei de modelare. Modelare în sensul de a obține mai multe tipuri de sutien. Acesta este marele SECRET pe care tot am amânat să vi-l spun 🙂

*

Toate purtăm sutiene obișnuite cu o cupa completă sau aproape completă. Să ne oprim pentru o clipă și să ne gândim la ceva.  De câte ori, studiind sutienele dintr-un magazin de lenjerie nu ne cad ochii asupra pieselor deosebite? Și alea sunt demi-cupe sau sutiene foarte decoltate? Da, demi-cupele sunt foarte frumoase!
cupe sutien maya
Din Maya nu se pot modela toate stilurile. De fapt nu există tipar din care să scoatem orice stil! Așa cum niciun tipar nu se potrivește pe toate tipurile de figuri. Dar din Maya se pot obține câteva variațiuni. Până acum nu am mai testat Maya pe acestă direcție.

*

Din momentul în care am văzut setul luxos de la Maddy, din catifea și dantelă, am știut, că e timpul să încerc pe Maya acele variațiuni la care mă gândisem cu mult timp în urmă. Toți suntem la curent că o cupă de la Maya este din 3 piese. Toate ajustările de tipar se vor face pe partea de sus, și în unele cazuri și pe bandă la partea din față. Pentru primul test de modelare, am ales să înlocuiesc complet  partea de sus cu dantelă:

Cele 2 piese de jos de la cupă sunt din burete. În interior cupa este căptușită cu tricotaj de bumbac. Pe față cupa nu este acoperită, iar pentru a ascunde cusăturile de îmbinare am aplicat benzi de satin.

Modelarea tiparului nu a fost singurul țel în acest test. Am vrut să încerc o tehnică nouă pentru bandă. De asemenea, am vrut să lupt cu elasticul care are o bandă de silicon. Voi ați încercat asemenea elastic? E un adevărat chin!

Am încercat să urmez niște sfaturi cu elasticul. Și pot să vă spun că NU funcționează! Însă am lucrat eu la o metodă care funcționează binișor. E cineva interesat? Ah, și o să-mi ziceți de piciorușul de teflon. Eu am rețineri în această privință. Nu am încercat. Când am unul și încerc am să vă scriu. Mie îmi plac elasticele astea cu silicon. Se prind așa de bine de corp. De cele mai multe ori acest fel de elastic nu are marginea văluroasă sau zimțată. Mie îmi place însă o margine frumoasă la bandă. Așa că am încercat o tehnică de a aplica marginile benzii cu dantelă.

*

Dar să ne mai oprim din vorbăraie. Să admirăm sutienul meu (aproape) gata.

Care sunt concluziile mele referitor la acest sutien?

  • Îmi place enorm banda. Asta e partea bună.
  • Partea proastă e: cupa fiind pe jumătate din dantelă, cu toate că are o formă frumoasă nu mai oferă susținearea adecvată. Cupele se simt ca la un sutien simplu fără sârme. Cu toate acestea, sutienul este purtabil, mai mult decât atât, va fi purtat intes 🙂
  • Acesta este primul test pe partea de alterare a tiparului. NU vă pot recomanda să coaseți ceva similar.
  • Deja am planuri pentru demi-cupe. Și puteți fi sigure, îndată ce îmi reușește cupa, va urma și un tutorial complet de modelare!

*

9 comentarii

  1. Eu am gasit un fel de bandă dantelata si cu silicon, dar nu era elastica! Am folosit-o la corsetul unei rochii, anti-alunecare. Iese foarte frumos ce lucrezi, curat. Corsete modelatoare ai încercat sa faci?

  2. I have been following your bra developments with great interest because I have a 17 year old daughter who is a size 70 H, a keeps growing! Out of her need for younger looking supportive bras I have resorted to making her bras myself. My question is: Will your tutorial discuss altering the shape of the cups? Many of the traditional bra patterns have oval or cone shaped cups on a wide front frame rather than more round shape on a narrower frame, which is more youthful looking.

    1. Thank you for following! So nice to read this 🙂 Basically, Maya cup can be altered to get a demi-cup or a plunge style. I’m not sure what you mean by oval or cone. Is Maya e cone shape cup? In any case, I want to make tutorials that will show how to alter the cup to change from (almost) full cup as it is now, to a demi-cup or a plunge cup. Since you mentioned about wide frame, I hope to write tutorials about altering the cup for omega and reduced projection breast shape. Or by the wide frame you mean a long-line bra?

      1. Dear Ana
        Thank you for such a quick response! I sorry if I have made things confusing by mentioning the cone and oval shape. I think (and really hope) that Maya is a very round cup that pulls the breast tissue away from the under-arms, and forward into the front. An oval cup shape is like an egg on its side. Many of the prefabricated bra cups are oval shaped. A cone shaped cup is very pointy like the bra Madonna wore during her Blonde Ambition tour. My question about the wide frame will be answered by your tutorial instructions of how to deal with omega breast. Great news!
        Your expertise on technical bra construction is far ahead of any other person I have come across. Thank you so much for doing what you do! Please let me know if I can support your efforts in any way.
        Kind regards
        Elizabeth

      2. I have struggled a lot with pointy cups. I hope Maya turned in the end a nice round shape 🙂 But I have to admit, for a lift job, Maya is not the best pattern. Although I got pictures from testers with big cups, and to my surprise, the bra holds and models a nice shape. This was a surprise for me too. That’s why the only thing I can recommend is for everybody to try and sew a Maya. If it ain’t working, it ain’t; but if it is working you get a bra you can alter to your desire 🙂 Thanks for your warm words, I’m not an expert, I’m learning as well, to create patterns, to fit shapes 🙂 The best support I can get is to know people read and find my blog a good source of information. Thank you, Elizabeth

Dacă ai o întrebare sau o opinie scrie-mi aici:

