Tutorial: Confecționarea unui sutien – Etapa 9.2: Prindere cupe de bandă

Coasere cupe de bandă
cupe sutien pe banda

Luați o cupă, alegeți locul de pe bandă pentru cupa respectivă. Vedeți aici cum, cusăturile de la cupă trebuie să vină exact la punctele de control de pe bandă:
cupe sutien pe banda
Vom prinde cupa cu ace în punctele critice. Facem asta pentru a fixa cupa în poziția care trebuie. Mai târziu vom prince cu ace jur-împrejurul cupei.

*

Cel mai important punct este cel de la baza cupei. Vom începe de acolo. Luați în mână cupa și banda deopotrivă:
cupe sutien pe banda

Trebuie să aranjați banda peste cupă astfel ca punctul de control să vină fix pe cusătura de la cupă. Prindeți de o parte și de alta a punctului cu ace:
cupe sutien pe banda

*

Acum  acoperim cupa cu banda spre laterala. Și aici avem un punct de control care trebuie să vină exact peste cusătura de la cupă:
cupe sutien pe banda

De data aceasta prindeți direct pe punct și încă câte un ac de fiecare parte:
cupe sutien pe banda

*

 Ultima parte este spre centru feței. Țineți bine ambele piese și trageți încetișor de bandă ca să acopere cupa. Trebuie să obțineți un exces de material de la bandă de aprox 8 mm – care este de fapt rezerva pentru cusături! Dacă ați folosit altă valoare pentru rezervă, acea valoare trebuie să vă iasă vouă:
cupe sutien pe banda
Prindeți cu un ac și aici.

*

Iată o cupă care e prinsă de bandă în punctele cheie (spre centru față, jos și laterală):
cupe sutien pe banda

Ok, acum prindeți cu ace jur împrejur:
cupe sutien pe banda
cupe sutien pe banda

*

Și nu am terminat. Dacă sunteți cusutorese experimtentate puteți să săriți direct la pasul de coasere la mașină. Totuși eu recomand tuturor să însaileze:
cupe sutien pe banda
Eu fac asta tot timpul!

*

Scoateți acele:
cupe sutien pe banda
E mult mai ușor să coasem la mașină când nu avem grija acelor peste care poate nimeri acul de la masina de cusut.

*

Până acum am facut toți pașii pe o singură cupă. Trebuie să repetați exact și pentru a doua cupă:
cupe sutien pe banda

Când e vorba de cusutul lenjeriei intime, importantă este precizia. Verificări trebuie făcute aproape la orice pas. Prima este să vedem dacă cusăturile de la cupă sunt aliniate la același nivel:
cupe sutien pe banda
Dacă până acum ați urmat instrucțiunile exact și ați croit atent sutienul nu ar trebuie să aveți probleme. Pe de altă parte, dacă este o problemă trebuie să identificați cauza. Vedeți care cupă este inserată greșit pe bandă, descoaseți și coaseți din nou. Pot fi și alte probleme, mai grave: banda a fost croită prost, cupa a fost croită rău, cupa a fost cusută prost.

*

Și încă o verificare. Apucați banda dintre cupe și încercați să aranjați marginile cupelor una peste alta:
cupe sutien pe banda

Distanța (marcată cu roșu) trebuie să fie egală pentru ambele cupe:
cupe sutien pe banda
Dacă nu e, atunci revenim la posibelele greșeli enumerate mai devreme.

*

Un lucru este clar la aceasta etapă. Orice greșeală făcuta se va observa acum. De fapt ar mai putea fi și că tiparul a fost proiectat prost, ceea ce evident nu mai este greșeala voastră 🙂 De aceea ne-am chinuit să prindem cu ace și să însăilăm, și să facem totul ca la carte 🙂

OK, suntem gata pentru mașina de cusut:
cupe sutien pe banda

Folosiți o cusătură dreaptă. Cupa vine spre ac:
cupe sutien pe banda

Coaseți ambele cupe. Evident pe rând. Și ar trebui să aveți cam așa:
cupe sutien pe banda Cusătura nu trebuie să vina peste nicio ciupitură de la bandă. Ar trebui să fie la o distanță de 2 – 5 mm. Mai trageți un tighel dacă cusătura a nimerit peste vreo tăietură. Dar de data aceasta, coaseți mai departe de margine.
cupe sutien pe banda

*

Scoateți saiaua:
cupe sutien pe banda

*

Și am trecut greu cel mare! Începe să arate a sutien:
cupe sutien pe banda

*

Observație: NU încercați să măsurați sutienul acum pe corp! O să întindeți materialul de la spate.

Etapa anterioară – Etapa 9.1: Prindere cupe de bandă – Câțiva pași înainte de a atașa cupele de bandă

*

Următoarea etapă – Etapa 9.3: Prindere cupe de bandă – Trucuri utile pentru cusătura de îmbinare cupă-bandă

*

Anunțuri

5 comentarii