Tutorial: Confecționarea unui sutien – Etapa 8.2: Coaserea benzii

Atașarea părții din față a benzii cu părțile de la spate

bra cradle and back wings

*

Până acum ar trebui să avem partea din față a benzii și două părți pentru spate (din dantelă):
bra cradle and back wings
În această poză partea din față este îndoită.


Înlăturați acele și hârtia. Aranjați piesele.
bra cradle and back wings


Desfaceți partea din față. Aranjați părțile din spate. Spre voi vine dosul materialului. Fața piesei de dantelă se suprapune peste fața bucații de bandă pentru dinainte.
sewing back wing to the cradle

Vom uni pe rând. Luați în mână bucățile de bandă:
bra cradle and back wing


Ținând piesele împreună, întoarceți în așa fel ca partea pentru dinainte să vină spre voi:
cradle and back band


Dantela e sensibilă la cusut. Partea din față este însă stabilă și mai ușor de manipulat la mașina de cusut. Prindeți cu ace cele două piese:
bra side seam


Faceți la fel pentru cealaltă bucată de bandă pentru spate:
bra side seams

*

Acum la mașina de cusut. Coasem cu o cusătură dreaptă:
sewing bra band

Și iată banda gata:
bra band side seam
bra band side seam
bra band side seams

Observație: metoda de coasere a benzii din acest tutorial nu este cea corectă. Ma refer la atașat canalele pentru balenele laterale. Metoda mea este mai ușoară pentru începători. Deasemenea am constatat că oferă mai multă stabilitate și suport.

Corect ar fi ca în următorul pas să atașăm canalele pentru balenele de pe laterale. Dar noi nu vom face asta. În acest moment putem considera banda ca fiind gata. Singurul lucru pe care puteți să-l mai faceți este să vă dați seama în care parte trebuie să vină rezerva pentru cusătură:
bra band side seam
Degetul meu apasă rezerva în direcția în care aceasta trebuie să fie la un sutien gata. Eu vă recomand:

– fie calcați un pic (cu o cârpă de bumbac)
– fie însăilați de mână

În așa fel nu vom avea problema să aranjăm rezerva când vom coase elasticele.

Și am terminat pașii mai simpli. Distracția abia urmează – atașarea cupelor de bandă!

Etapa anterioară – Etapa 8.1: Coaserea benzii – Pregătirea părții din față a benzii

*

Următoarea etapă – Etapa 9.1: Prindere cupe de bandă – Câțiva pași înainte de a atașa cupele de bandă

*

6 comentarii

  1. Capitolele 9-13 nu au fost inca postate pe blog, nu? Ieri, ti-am citit tutorialul pentru prima oara. De fapt, a fost prima oara cand am citit un tutorial de acest gen, iar claritatea explicatiilor si multitudinea detaliilor ma motiveaza sa trec fara ezitare la partea practica. M-ai ajutat sa inteleg ce am de facut, asta in ciuda faptului ca nu am experienta in ale cusutului :).

    1. Alexandra, Cu placere! Tare ma bucura sa aud ca tutorialul meu motiveaza lumea sa inceapa sa coase! Da, capitolele 9-13 inca nu sunt gata. Dar vor aparea, poate nu chiar repede, dar eu intentionez sa termin tutorialul cap-coada.

      1. Daaa! Ma bucur ca il vei continua! E valoros. Azi, l-am luat iar la puricat, cum se zice :). Maine ma duc sa ma interesez de materiale si mi-am spus de ce sa nu incerc sa-mi construiesc cupa singura?! Nu stiu in ce ma bag :). O sa aflu…

Dacă ai o întrebare sau o opinie scrie-mi aici:

