Tutorial: Confecționarea unui sutien – Etapa 7.3: Coaserea cupelor

Coaserea stratului superior al cupei

Pregătiți piese pentru cupă din dantelă:

Primile care vor fi cusute sunt piesele de la partea de jos a cupei:

Pe piesele voastre trebuie să aveți puncte de control. Când uniți bucățile, aceste puncte de control trebuie să vină exact.

Scoateți acele, îndepărtați bucățile de hârtie și desfaceți bucățelele:

Vom coase prima cupă:

Vom trage un tighel ca aici:

Dacă ați tăiat tiparul meu așa cum e el, atunci aveți o rezervă pentru cusături de 8 mm. Vom aranja la mașină astfel încât să coasem fix 8 mm distanță de la margine. Dacă ați tăiat cu altă valoare pentru rezervă, veți aranja după valoarea voastră:

Coaseți partea de jos a cupei:

Și nu am terminat. Puteți să călcați cusătura deschisă, sau eu vă sfătuiesc să trageți încă două tigheluri:

În așa fel rezerva va rămâne la locul ei.

Iată cum arată:

Detaliu:

Avem un exces de material:

Îl vom tăia foarte atent, la o distanță de 1-2 mm de la cusătură:

Așa trebuie să arate:

Mergem mai departe. Vom uni partea de jos cu partea de sus a cupei. Partea superioară are de asemenea un punct de control:

Acesta trebuie să vină fix la cusutura de îmbinare a părților de jos a cupei.

Scoateți hârtia și desfaceți bucățile de dantelă:

Pentru a marca punctul de control folosesc un ac:

Pregătim piesele pentru o cupă:

Plasând piesa de sus cu punctul de control să nimerească pe cusătura de la partea de jos, vom uni cele 2 bucăți:

Mergem la mașina de cusut:

Și iată cum arată:

O cupă e aproape gata:

Pe dos:

Vedeți cum rezerva flutură în ce direcție vrea ea? O vom tigheli și pe ea pentru a o fixa. Dar de acestă dată rezerva nu trebuie desfăcută.

Rezerva va merge toată în sus:

1 – partea de sus a cupei
2 – partea de jos a cupei

Iată cum arată pe dos:

Și aici pe fată:

Coaseți și a doua cupă:

Și aproape am terminat. Țineți minte că am tăiat din rezervă la partea de jos a cupei? Faceți la fel și pentru această cusătură.

De asemenea, eu prefer să calc un pic cupa. Pentru că la ea cusăturile sunt curbe, e un pic mai dificil de călcat. Dacă aveți pernuță specială, folosiți-o. Iată însă cum fac eu. Orice masă de călcat are o margine rotundă.

Pe această curbă „îmbrac” jumatate de cupă, cealaltă jumătate atârnă în jos.

Acesta este un material delicat. Nu călcați cu fierul direct pe dantelă. Folosiți o bucățică de material de bumbac pus peste dantelă:

Acoperiți complet:

Acum călcați:

Apoi schimbați cu cealaltă jumătate de cupă, acoperiți cu bumbac și călcați. Călcați și a doua cupă.

La final trebuie să aveți ceva similar:

Suntem gata să unim straturile pentru cupă!

Etapa anterioară – Etapa 7.2: Coaserea cupelor – Coaserea burețeilor

*

Următoarea etapă – Etapa 7.4: Coaserea cupelor – Îmbinarea tuturor straturilor cupei

*

Anunțuri

5 comentarii

  1. Multumim pentru aceste tutoriale detaliate! Chiar daca nu aveam in planul anul acesta sa fac un sutien, cu siguranta o sa incerc acum ca tot mi se da totul „mura-n gura”, fara sa fiu nevoita sa caut pe 100 de site-uri informatiile necesare. Felicitari pentru aceste materiale atat de bine documentate!