Tutorial: Confecționarea unui sutien – Etapa 7.2: Coaserea cupelor

Coaserea burețeilor

Pregătim mașina de cusut. Vă amintiți că am zis de un picioruș special:

Care are un ghid fix pe mijloc – săgețica roșie arată către acel ghid. Cu acest picioruș îmi va fi mai ușor să aliniez materialele când cos. Voi puteți folosi orice alt picioruș care are un ghid pe mijloc și care poate fi folosit cu cusătura zig-zag.

Ajustăm setarile pentru cusătura zig-zag:

Pentru lungimea pasului se alege o valoare nu mai mare de 2 mm – eu am pus 1.8 mm, pentru lățimea cusăturii o valoare nu mai mică de 4 mm – eu am pus 5 mm.

Acestea sunt primele piese care trebuie unite:

Piesele de tipar erau astea:

Sunt acolo 2 puncte de control – cu roșu. Când vom uni piesele, punctele de control trebuie să se alinieze. Îmi pare rău, dar din grabă, am uitat să le trec și pe piesele mele. De asta nu le vedeți și la piesele mele de burete. Dar, vă rog, voi să nu faceți ca mine. Punctele de control sunt de mare ajutor atunci când coasem!
Aliniem piesele:

Nu contează pe care parte tragem tighelul, atât timp cât vedem punctele de control.

Începem să coasem: ghidul de la picioruș îmi zice cum trebuie să se alinieze piesele. Nu suprapuneți bucățile pe care le coaseți.

Aceasta este o cusătură curbă și la început vi se va părea mai dificil să o coaseți. Dar iată un mic truc: când coasem, cu degetele împingem gentil piesele una către celalaltă; împingem aproape de picioruș pe porțiunea care urmează a fi cusută:

Cum coasem, cupa începe să se curbeze:

Lăsați-o așa pentru că e mai ușor de manevrat buretele cât coasem.

Coasem până la capăt:

Pentru a înțelege de ce folosim zig-zag-ul, iată un detaliu:

Știți că la zig-zag acul se plimbă de la stânga la dreapta, apoi de la dreapta la stânga, și tot așa. Ideea este că atunci când acul e la stânga să prindă bucata de burete din stânga, iar când acul e în dreapta, să prindă bucata de burete din dreapta. În așa fel, cele două piese vor fi unite.

Acum coaseți și părțile de la a doua cupă:

Acestea au fost părțile de jos ale cupei. Și încă nu am terminat. Ce vă mai sugerez să faceți – pentru un aspect îngrijit și profesional – să pregătiți niște benzi:

Pot să fie fâșii neextensibile sau cu un mic grad de extensibilitate. Și trebuie să fie cu o lățime între 5 și 10 mm. La mine îs de 7 mm:

Se pot folosi fâșii din bumbac sau satin – orice este plăcut pe piele. Nu folosiți ceva extra frumos dar care zgârie pielea!

Ce vom face cu aceste benzi e să acoperim cusăturile zig-zag:

Important: benzile se aplică pe interiorul cupei – pe partea cu căptușeala. În exemplul meu, benzile acoperă și buretele și căptușeala în acelaș timp.

Din nou voi folosi piciorușul special, dar acum cu cusătura dreaptă și (important) poziția acului spre stânga:

Liniile roșii arată pe unde trebuie să treaca cusătura:

Coasem încetișor. Prima data poate părea un pic dificil, dar cu puțin exercițiu, o să devenim mai experimentați.

Când e gata, întoarcem si trebuie să coasem pe partea cealaltă:

Vedeți aici cusătura anterioară (săgeata roșie). Acum linia roșie arată pe unde trebuie să treacă a doua cusătură:

Iată cum trebuie să arate pentru o cupă:

Facem la fel pentru cealaltă cupă:

Benzile s-ar putea să fie prea lungi. Le vom tăia, dar nu exact pe margine, ci vom lăsa un căpețel de 5 mm:

Am teminat cu partea inferioară a cupei. Mergem mai departe – trebuie să atașăm partea superioară. Și aici, pe tipar avem un punct de control:

Acesta trebuie să se alinieze cu cusătura de la partea inferioară a cupei.

La cusut, iar folosesc piciorușul special și cusătura zig-zag. Pentru ca punctul de control să vina fix la cusătura, voi începe să cos de la acel punct:

Pentru prima dată e mai ușor să coaseți pe jumătăți. Acum, întoarceți cupa și coaseți cealaltă jumătate.

Iată o cupă:

Punctul de control vine exact la cusătură:

Coaseți și a doua cupă:

Și această cusătură va fi acoperită:

Iată cusătura acoperită:

Și aici punctul de control:

Vedeți cum iese bucățica de bandă de la cusătura de jos:

Ce trebuie să facem, este să taiem frumușel capătul. Pentru asta, vom îndoi cupa; ne va veni mai ușor să prindem căpețelul și vom tăia:

Și am terminat cu unitul bucăților de burete.

Pe interior cupa este finisată cu acele benzi galbene. Deasupra cupa o vom acoperi cu dantelă. Dar înainte de asta, trebuie să coasem dantela 🙂

Și mai este un pas – care eu zic că e important. Să măsurăm cupa pe un sân. N-o să putem să ne dăm seama dacă se potrivește perfect, dar vom putea vedea dacă sunt probleme mari – cupa este considerabil mai mică sau mai mare. În cazul problemelor majore, nu puteți merge mai departe. Trebuie să vă măsurați din nou și să alegeți altă mărime, și să o luați de la capăt. De fapt, o bună practică, este ca înainte de a croi piesele tiparului, să croiți numai cupa din burete. Să o asamblați și să măsurați. Dacă cupa este relativ bună, puteți merge mai departe cu croitul și cusutul.

Etapa anterioară – Etapa 7.1: Coaserea cupelor – Atașarea căptușelii de burete

*

Următoarea etapă – Etapa 7.3: Coaserea cupelor – Coaserea stratului superior al cupei

*

Anunțuri

15 comentarii

  1. Great tutorial. I really appreciate the clear photos that accompany your text. You make it all look so easy. I’m enjoying this series of posts. Thx!

  2. Wow! such detail! youa re incredible! I really want to sew a bra…right now!! very, very beutiful work! Thank you for sharing…and letting us know that perfection can be achieved, there is hope for the rst of us, too 😉

    1. I believe Maya is to use with foam most of the time. If you eliminate the foam, you’ll need a very stable fabric that can assure you some level of support.

  3. Did the foam you bought have fabric covering it or was it just plain foam? I bought my foam from BraMakers supply and it has fabric covering it on both sides. Do I still need to interface the cups if the foam is covered by fabric?

    1. My foam is also covered on both sides. But it is covered with some synthetic fabric which I do not like to be against the skin. This is why I cover it. Other foam I have is covered with cotton and I do not line this one. So, it is up to you.