Primul sutien de test după tiparul meu

Mai țineți minte postările mele în care vă aratam cum lucrez la tiparul meu de sutien? Iată primul exemplar – un sutien terminat:

*

Dacă vreți să vedeți numai sutienul gata, mergeți la finalul articolului. Asta pentru că până atunci am să vă arăt o mulțime de poze și comentarii cum am obținut această piesă de lenjerie în culoare șampaniei.

Tiparul meu este proiectat pentru cupe din burete sau cupe simple și cu sărme de susținere. Așa că am ales din ce materiale am avut – inclusiv burete:

Chestia la confecționarea unui sutien, este că nu putem măsura sutienul decât când e gata. Nu putem măsura când banda este parțial asamblată. Dar putem totuși face o proba la cupe.

Acestea au fost primele. Și s-au dovedit un pic țuguiate. De fapt, prea țuguiate pentru gustul meu. Când am acoperit buretele cu stratul de deasupra – satin – se vede foarte bine că ceva nu este înregulă:

Totuși când buretele este acoperit cu dantelă extensibilă, țuguii nu se văd așa tare.

Acest lucru m-a pus pe gânduri și eu am lăsat cupele deoparte pentru câteva zile. Apoi am decis, dacă vreau să îmi iasă un sutien deosebit, cupele trebuie modificate. Câte dintre noi vrem cupe țuguiate? Eu de exemplu, vreau cupe frumoase cu o formă naturală rotundă. Așa că am modificat tiparul pentru cupă. Banda a rămas la fel. Pentru probă cel mai rapid a fost să cos cupe din burete:

Acestea au fost mai bune. Așa că am mers mai departe și le-am acoperit cu satin:

Iată o poză cu cupa veche și nouă – nu sunt sigură că se vede vreo diferență – dar eu vă spun că este:

Mai multe imagini cu straturile cupei – căptușeala e un tricotaj de bumbac:


Cupele finisate:

Merg mai departe. Pregătesc banda:

Cupele atașate la bandă:

Cos elastice:

Aproape am terminat:

Sutienul încă nu are canale și nici sârme:

Iată-le la mine pe masă:

Muncesc în continuare:

Ce mi-a mai rămas este să prelucrez capetele sârmelor și să închid canalele:




Iată și o poză cu cusăturile de pe cupe, asta ca să vă faceți o idee cum e tiparul:

Și iată sutienul finisat:



Ce părere am eu? Ok, banda mi-a ieșit foarte bine! Și aici mă refer și locul unde vine sârma. Metoda mea de măsurat și de desenat și-au meritat efortul. Cupa? Încă un pic țuguiată. Vedeți aici câteva imagini cu sutienul sub o bluză ca să vă dați seama ce formă au:


Concluzie: trebuie încă să modific cupele – dar deja sunt în lucru. În afară de asta, nu văd nimic ce as modifica efectiv la tipar. Totuși am învățat un lucru – acest tipar trebuie cusut numai din materiale extensibile. Stratul superior al cupei confecționat din satin ne-extensibil nu merge chiar bine. Dar asta nu e o bubă a tiparului. Sutienul acesta este fără îndoială unul purtabil – banda e lipită de stern, cupele se așează foarte bine la baza sănului. Voi purta acest sutien vreo două zile și voi judeca confortul. Asta înainte de a coase al doilea sutien de test.

*

Deci, vouă cum vi se pare? Ați coase acest model? Toate comentariile sunt bine venite, inclusiv critica. Pentru că, până la urmă, așa învăț eu să fac lucrurile mai bine și mai bune!

11 comentarii

  1. Beautiful bra. Thank you for the detailed post and English translation. I look forward to following your lingerie making adventures.

  2. Love this one, Ana! gorgeous! I agree with the pointy part…i’m not a big fanof them either. However, under that top it really doesn’t look bad and…I imagine that if you were to make it without the foam (more of a soft bras) the pointiness might just go away…Nonetheless, beautiful job! thank you for the details and all the explanations included

Dacă ai o întrebare sau o opinie scrie-mi aici:

