Tutorial: Confecționarea unui sutien – Etapa 6: Înainte de a coase

Câteva instrumente și noțiuni necesare

Cred că înainte de a ne apuca de cusut ar trebui să știm câteva noțiuni. Și asta pentru că există câteva cerințe pentru a putea coase materiale elastice. Unele sunt obligatorii, altele sunt obționale – pentru fiecare voi specifica acest lucru.

Primul de pe masa de lucru este acul pentru mașina de cusut. Pentru acest tip de sutien folosim material care se întinde. Asta înseamnă că avem nevoie de un ac special. Sunt 2 tipuri – stretch și ball-point:

În multe cazuri, acul obișnuit nu va coase materialele elastice. De aceea vă recomand, ca înainte de a coase, să faceți un test cu o bucățică de material elastic din care ați croit și piesele la sutien. Încercați să vedeți cum ia mașina acest material. Deobicei, mașinile acceptă multe materiale elastice atunci când folosiți acul special. Cel mai urât e când mașina nu vrea de nicio culoare să ia materialul. În acest caz trebuie să renunțăm la acel material 😦

Mașina de cusut vine cu o trusă în care sunt și diverse piciorușe. La mine erau astea două:

Primul este piciorușul standard. Al vostru poate arată un pic diferit. Îl vom folosi foarte mult și este obligatoriu.
Al doilea este un picioruș special. În manualul mașinii mele este specificat la cusut tivul invizibil. Cu toate acestea eu i-am găsit utilitate în multe alte cazuri. Are o piesă mică fix în mijloc care este perfectă pentru ghidaj când cos.

Fiți atente să folosiți acest picioruș numai cu cusătura zig-zag normală sau cusătura dreaptă dar când acul este poziționat spre stânga, NU în mijloc. Dacă nu aveți așa picioruș, nicio problemă – este obțional. Mai mult decât atât, dacă aveți ceva similar, îl puteți folosi pe acela. Numai cu condiția că, cu el putem folosi cusătura zig-zag.

Și cel mai important – cusăturile de la mașina de cusut. Eu le folosesc pe acestea trei:

1 – cusătura dreaptă
2 – cusătura zig-zag într-un pas
3 – cusătura zig-zag în trei pași

Aici vi le arăt unde-s la mașina mea – Brother Innovis:

Regula este așa: ca să coasem sutiene din materiale stretch este obligatoriu să avem cusătura dreaptă și zig-zag într-un pas. Dacă NU avem zig-zag-ul într-un pas, NU putem coase așa tip de sutien. Cusătura simplă dreaptă nu este deajuns. Cât despre cusătura zig-zag în trei pași, acesta este obțională. Dacă mașina voastră nu are așa ceva, se va înlocui cu cusătura zig-zag normală.

Aveți grijă să bifați toate cele de mai sus, pentru că data viitoare în sfârșit trecem la asamblatul cupei.

Etapa anterioară – Etapa 5.4: Croire – Croire căptușeală

*

Următoarea etapă – Etapa 7.1: Coaserea cupelor – Atașarea căptușelii de burete

*

Anunțuri

4 comentarii

  1. Wow! I honestly don’t think that there is another bras making class out there that is as comprehensive as yours. So much detail and patience. Thank you very much, it really is amazing. I can’t wait for the pattern, hopefully i fit in the measurements so i can try making one as soon as possible. Thank you for sharing so much with us for free 🙂