Pantaloni albaștri

Pe aceștia i-am cusut hăt în aprilie. Între timp însă m-am apucat de cusut și proiectat sutiene.

Dar, să lăsăm un pic cupele, sutienele și elasticele dantelate. Acest articol este plin de poze – v-am avertizat! Așadar, știti cum părerile se mai schimbă de-a lungul timpului? Ei bine, acest material (raiatul) este încă pe lista de favoriți. Timpul nu mi-a schimbat opinia 😀

Am avut o pereche similară. I-am purtat o grămadă. Acum este timpul pentru o pereche nouă. Adun materialele:

Aleg ața albastră:


Trebuie să vă zic: în croitorie sunt absolut sigură pe mine anume la făcutul pantalonilor. Nu am avut niciodată probleme cu ei; și am cusut și mamei și la multe alte persoane. Poate am fost eu norocoasă… Însă acesta este domeniul meu unde mă simt bine. Tiparul este al meu, adică desenat de mine de la zero:

Croitul a fost cu ceva probleme:

Holbatul la păsărelele de pe geam este o activitate obligatorie:

Oricum, aici sunt piesele.

Bucățile rozovii sunt pentru buzunare. Vedeți mai târziu unde.


O pereche adecvată de pantaloni cu totul ca la carte: buzunare, cusuturi decorative etc…


Nu sar niciun pas și nici nu fac în grabă.







Aproape gata:

Și gata:


Iată câteva detalii – buzunarele de la spate:



Buzunarele laterale – cu materialul rozoviu:


Tiv:

Totuși este un lucru pe care l-am sărit, fermoarul:


Puteți să vedeți o butonieră netăiată. Aveam în gând să pun un nasture, dar am făcut cheutoarea prea aproape de margine. Acest lucru m-a dezamăgit un pic. Dar până la urmă s-a dovedit a nu fi nevoie de acel nasture.

Încă urmăriți ce scriu? După atâtea detalii din timpul lucrului este timpul pentru defilare! Vă anunț că acești pantaloni nu sunt mulați. De asemenea, nu sunt cu talia nici joasă, nici înaltă. Eu îi pot purta fără curea. De fapt, printre câteva alte criterii care trebuie să le aibă un pantalon de succes, este și acest lucru. Știți pantalonii gata cusuți și cumparați, deobicei au talia mai largă ca să încapă pe cât mai multe figuri. Ei, acei pantaloni tind sa pice, ceea ce nu e nici plăcut și nici frumos!





Mai multe imagini:



O pereche foarte bună pentru zilele obișnuite.

Acum putem reveni la confecționat sutiene 🙂 Dar voi ce ați m-ai făcut în acest timp?

13 comentarii

  1. Superbi Afi!!!!!!!!!!!!! Imi plac maxim, de fapt tot ce iese din manutele tale este deosebit! Mult spor in toate! :-*

  2. Ana, si mie imi place raiatul ca e prietenos cu pielea si respira bine (comparativ cu denimul, de exemplu), dar la cusut e mai pretentios. In schimb, confectionarea pantalonilor e moartea pasiunii pentru mine, anul trecut am zis ca ma las de hobby dupa ce primele trei sau patru luni din an m-am chinuit sa gasesc un tipar de pantaloni care sa-mi vina. Pana la urma mi-am construit eu un tipar dupa o carte romaneasca, dar nu l-am mai cusut nici pana in ziua de azi, asa de tare mi se pusese pata atunci.
    Sa-ti porti sanatoasa pantalonii, si bravo tie ca ti-i faci cu usurinta!. Spor la treaba!

    1. Multumesc, Rosita! Sunt la curent cu faptul ca foarte multa lume nu reuseste sa faca pantaloni. Si din ce am inteles de la croitorese din ateliere, ca pantalonii sunt o piesa dificila. De aceea, nu trebuie sa te dezamagesti daca nu iese. Nu le-a venit vremea inca 🙂 Iar despre constructia tiparului de pantaloni – majoritatea cartilor dau un tipar care iese extrem de larg sau foarte putin ajustat pe silueta – m-am confruntat cu asa ceva si de asta zic. Daca o sa prind vreodata o bucatica de timp liber, o sa postez metoda cum construiesc eu.

      1. Da, pai si cartile de tipare au o metoda de constructie tot pentru un corp standard, la fel ca si tiparele gata proiectate din revista Burda sau de la orice alta companie. Problemele incep cand iesi din standard si ai nevoie de ajustari. Eu acum vreo 15-20 de ani imi faceam pantaloni din Burda fara absolut nici o modificare, si imi veneau super. Eh, alte vremuri, alta silueta :). Oricum, sunt curioasa despre metoda ta de constructie a pantalonului, banuiesc ca e cu inspiratie tot din scoala ruseasca?

      2. Da, dupa o metoda ruseasca. Ce ma gandesc eu la constructia tiparului, este ca trebuie sa iei in calcul tipul siluetei si sa construiesti in dependenta de particularitatile acesteia; asa cum se face pt tiparul de rochie. Dar recunosc, ca tiparul de pantaloni pe figuri atipice nu m-a preocupat pana acum, si nu as sti ce anume trebe modificat in pasii de constructie. Stii cum, daca nu m-am lovit, nu prea m-a interesat.

  3. Ana, ce pantaloni faini ti-ai facut si ce bine iti vin! am avut o pereche foarte asemanatoare, de fapt cred ca singura diferenta era culoarea si fermoarul :). I-am purtat pana i-am rupt. Eu i-as fi tighelit cu ata dubla, sau ata de tighel, sa se vada mai bine modelul frumos de pe buzunar si cusatura uniforma. Dar mie imi place sa ma dau mare, desi nu tt itmpul am cu ce 😀
    Nu imi dau seama cum ai reusti sa intorci gaicile pentru curea. Raiatul oricum nu aluneca, si tuburile alea sunt asa de inguste…

    1. Multzam, Geo! Sa stii ca ai dreptate cu tighelitul 🙂 Cat despre gaici, nu le-am cusut tub 😀 Nu mai tin minte daca aici am termoculat; dar pt materialele subtiri, termoculez tot timpul. Pe urma o margine surfilez si pe urma pun in 3 materialul cu partea surfilata deasupra si cos tighelurile (unul ca sa-mi tina in 3 gaica, si unul ca sa fie simetric frumos). Si tot timpul calc bine-bine. Cand cos de pantalon, partea surfilata o ascund, adica sa nu fie deasupra. Nu stiu daca am explicat bine. Data viitoare cand mai pun gaici, o sa fac poze pe pasi marunti 🙂

      1. Am inteles foarte bine 🙂
        Mi s-a parut ca sunt pe dos in prima poza in care apar, dar m-am uitat acum mai bine si vad ca sunt exact cum spui tu.

  4. Ai fost generoasa cu pozele, eu una le ador, numai asa am invat totul din poze. Nu gasesc fete care sa dea prea multe explicatii in romana, dar o faci tu acum si nu e prea tarziu. In ultimul timp ce-i drept nu am cusut pantaloni din cauza ca aveam corpul in schimbare (ei varsta ce sa-i faci si multe probleme), dar a venit timpul sa-mi fac si atunci am sa vad daca mai merge sa-mi fac din burda. Eu una sunt multumita cu tiparele lor, dar vad ca nu toata lumea. Spor la lucru.

    1. Multumesc, Izi 🙂 Abia astept sa vad ce mai coaseti si voi, desi acum a cam venit perioada concediilor, si lumea e cu gandul prin alta parte decat cusut 🙂

  5. Ce frumusi sunt! Si intr-adevar ce bine iti vin! Eu pantaloni nu amincercat inca…de frica. Am facut de pijama dar pana si cu ei am avut un pic de lupta…Ehh..Data viitoare! Tare mult imi plac haniutele pe care le faci si mai ales atentia la detalii, totul pare perfect 🙂

Dacă ai o întrebare sau o opinie scrie-mi aici:

