Tutorial: Confecționarea unui sutien – Etapa 5.3: Croire

Croire dantelă

Trecem la croit dantela. Acestea sunt piesele de tipar care trebuie tăiate din dantelă: C1, C2, C3, H1, H2.


Mai întâi vom inspecta materialul pentru a găsi direcția DOGS:

Eu am o bucățică de material. Voi puteți să aveți și rulon din ăla îngust de dantelă. Dar și la el va trebui să identificați linia DOGS. Ce v-aș sfătui e să folosiți dantelă cu model mărunt, ca să nu trebuiască să aranjați modelul de pe dantelă, să vină simetric.

Acum, deoarece dantela este un material subțire, îl putem pune în două. În așa fel vom tăia două piese o dată. Fiți atente cum îndoi eu dantela:

Iată dantela pusă în două – atenție la cum vine linia DOGS și îndoitura materialului, pentru că așa trebuie să fie și la voi; fața materialului este înăuntru:


Acum putem aplica piesele de tipar, ca să vedem cum încap pe material:

Cel mai important lucru: banda din față (fix piesa care e pointată de săgeata gri) trebuie obligatoriu să vină pe îndoitura materialului, dar și să se alinieze cu DOGS. Restul pieselor se aranjează să încapă dar urmărind linia DOGS. Eu am pus și banda din spate pe îndoitura materialului pentru că în altă parte nu încăpea.

Prindeți piesele de material:

Eu folosesc aceste ace:

Capul lor îmi țin materialul întins.

Suntem gata pentru a tăia:


Țineți minte că am pus partea de la banda din spate pe îndoitura materialului? Aceste piese nu trebuie să fie unite, așa că le tai:


Și iată toate piesele de dantelă:

Bucățile de hârtie sunt încă prinse; deocamdată le lăsăm așa:

Etapa anterioară – Etapa 5.2: Croire – Croire bureței

*

Următoarea etapă – Etapa 5.4: Croire – Croire căptușeală

*

3 comentarii

Dacă ai o întrebare sau o opinie scrie-mi aici:

