Tutorial: Confecționarea unui sutien – Etapa 4: Planificarea modelului de sutien și alegerea materialelor

Iată o schiță a sutienului pe care îl voi coase eu și de pe care vă arăt vouă:

Ce vă sfătuiesc să faceți, este să urmați și voi acești pași când coaseți sutienul vostru.

În primul rând, trebuie să decidem care este materialul principal. Sutienul meu va fi cusut în întregime din dantelă bej:

Dar pentru confecționare avem nevoie și de alte materiale. Fiecare parte din sutien trebuie să îndeplinească anumite condiții. Să vedem părțile sutienului:

Mai departe vom alege materialele necesare pentru fiecare piesă.

Cel mai simplu este banda la spate. Aceasta trebuie să fie elastică pentru că e partea care se întinde pe corp. E nevoie de un singur strat de material, care în cazul meu este materialul principal, adică dantela bej.

Asta înseamnă că voi folosi acest tipar (care are și rezerverele pentru cusături):

Următoarea este banda, dar în partea din față. Aceasta trebuie să fie fixă. Ea nu trebuie să se întindă pentru că oferă suport cupelor și sânilor. Pentru că materialul principal, dantela,
este elastică, va trebui să o stabilizăm cu un material ce nu se întinde. Asta înseamnă că banda din față va fi din două straturi:

Deasupra (1) este materialul frumos – dantela. Căptușeala (2) este din cotton care nu se întinde. Pentru sutienul vostru, întotdeauna alegeți pentru stratul de deasupra un material frumos, care deobicei este și elastic, dar nu e numaidecât – dantelă, tricotaj, jerseu, lycra. Pentru căptușeală întotdeauna se alege un material ce nu se întinde. Este unul special, ca un fel de plasă mai moale, dar nu știu cum se numește. Întotdeauna alegeți pentru căptușeală un material care e plăcut pe piele. Nu folosiți tul. Dacă căptușeala nu este placută, va zgâria pielea, din care cauză voi nu veți purta sutienul.

Pentru sutienul meu, pe post de căptușeală folosesc un material magic. E un termocolant de bumbac. Se lipește cu fierul de călcat. Nu știu dacă se găsește în România. La Chișinău îl găsiți la Gemenii.

Tiparul pentru banda în față va fi folosit de două ori; o dată pentru dantelă și o dată pentru căptușeală:

Mergem mai departe la cupe. Acestea sunt cele mai complicate. Eu vrea cupe din material de burețel care se taie și se coase. Nu pot să las buretele la vedere, nu? Asta înseamnă că voi acoperi buretele (2) cu materialul principal – dantela (1). De asemenea, materialul meu de burete este sintetic. Nu vreau ca sintetica să atingă pielea. De aceea va trebui să pun căptușeală (3) și la cupe. Toate însumate ne dau trei straturi de materiale pentru o cupă:

Pentru stratul de deasupra – dantelă – folosesc tiparul cu rezerve pe toate laturile. Pentru burete și căptușeală, folosesc alte piese de la tipar (vă rog să atrageți atenție că rezerve nu este peste tot):

Căptușeala pentru cupe este la fel ca cea pentru bandă. Burețelul este un material pe care l-am găsit într-un magazin, numit neopren care acum e la modă pentru fuste și alte minuni:

Încă nu am terminat. Trebuie să aleg un sistem de închidere pentru sutien:

Elasticele – voi folosi același elastic și pentru sutien și pentru bretele:

Sârme și balene:

Pentru bretele voi folosi aceste garnituri:

Nu am inele de metal, am numai din plastic și evit să le folosesc. Dar cele de mai sus vor fi suficiente. Dacă voi aveți o pereche de inele, înlocuiți cu o pereche din cele de mai sus.

Și frumusațurile – dantelă pentru cupe, floricică pentru între cupe:

Eu adun toate acestea într-un săculeț. Când cos sutienul, știu că trebuie să mă uit numai în săculețul cela. Când nu cos la sutien, strâng totul în acel săculeț. Data viitoare trecem la croire!
Etapa anterioară – Etapa 3: O analiză asupra pieselor de tipar

*

Următoarea etapă – Etapa 5.1: Croire – Înainte de a croi

*

Anunțuri

19 comentarii

  1. Buna!

    Multe informatii foarte bine structurate. Abia astept urmatoarele articole pe aceasta tema. Mult spor in ceea ce faci!!!!

    O zi frumoasa iti doresc!

      1. Dap, 2-3 mm. Al meu e de 3mm. Mai gros, doar dk vrei efect de marire. Mai subtire, nu stiu daca gasesti buretei foarte subtiri 🙂

    1. Yes, but I have to point some facts: the cups will not be as round as with foam since the fabric does not keep the round shape; when sewing without foam, always use non-stretch fabric for the cups; if you’d like to use some stretch lace on the cup, line it with something that is not stretchy.