Tutorial: Confecționarea unui sutien – Etapa 3: O analiză asupra pieselor de tipar

Să revenim la tutorialul „cum se coase un sutien„. În primul rând ar trebui să analizăm piesele tiparului.

Acesta este tiparul meu pentru sutien. Principalele piese sunt:
1. Banda în partea din față;
2. Banda în partea din spate;
3. Partea de sus a cupei;
4. Partea laterală a cupei;
5. Partea centrală a cupei;

Totuși, folosind acest tipar putem confecționa sutiene de mai multe tipuri. Haideți să vedem întâi cupele:

  • cupe simple cusute din dantelă/tricotaj/lycra etc; ce mai fac eu la aceste cupe, este să le căptușesc cu ceva material natural, cum ar fi tricotaj de bumbac sau tricotaj simplu care nu se întinde; în așa fel materialul sintetic de dantelă rămâne deasupra, iar cel natural atinge pielea și este plăcut la purtat;
  • cupe confecționate din piese de burete care se cos; în acest caz avem 3 straturi pentru o cupă: cel de deasupra – material frumos: dantelă/lycra, cel din mijloc – buretele, și căptușeala – din material natural, deobicei bumbac;
  • cupe gata modelate; necesită cel puțin stratul de deasupra din datelă/lycra.

Acum să vedem opțiunile pentru bandă:

  • bandă cu sistem de închidere cu 3 cârlige;
  • bandă cu sistem de închidere cu 2 cârlige;

Stilul benzii este – bandă completă. Banda parțială nu este discutată în acest tutorial.

În dependență de stilul ales, cineva care coase, va trebuie mai întâi să adapteze tiparul conform modelului ales. Pentru cupele din burete ce se coase ar trebui înlăturatere rezervele pentru
cusături la unele laturi. În dependență de modelul sitemului de închidere, ar trebui modificată banda. Unele persoane preferă ca tiparul să conțină și rezervele pentru cusături, în timp ce altele, nu.
Înțelegând toate acestea, am decis ca tiparul pe care îl ofer să conțină piese suplimentare: pentru stratul de deasupra a cupei, pentru piesele din burete, pentru cele 2 tipuri de benzi. De asemenea, piesele sunt cu rezervă pentru cusături de 0.8 cm. Dar am lăsat și liniile tiparului înițial în caz că preferați tiparul fară rezerva pentru cusături. Dacă vreți altă lățime pentru rezervă, puteți desena voi direct pe foi după ce ați printat tiparul.

Să analizăm piesele tiparului meu:

În fiecare fișier cu tipar veți găsi următoarele piese:

  • C1 – Partea de sus a cupei din stratul de deasupra
  • C2 – Partea laterală a cupei din stratul de deasupra
  • C3 – Partea centrală a cupei din stratul de deasupra
  • F1 – Partea de sus a cupei din burete
  • F2 – Partea laterală a cupei din burete
  • F3 – Partea laterală a cupei din burete
  • B1 – Piesa de la spate a benzii pentru o bandă cu sistem de închidere cu 3 cârlige
  • B2 – Piesa de la față a benzii pentru o bandă cu sistem de închidere cu 3 cârlige
  • H1 – Piesa de la spate a benzii pentru o bandă cu sistem de închidere cu 2 cârlige
  • H2 – Piesa de la față a benzii pentru o bandă cu sistem de închidere cu 2 cârlige

Căptușeala pentru cupe se poate tăia folosind piesele de cupe fie de la setul C, fie de la setul F. În dependență de metoda pentru atașarea dublurii, se alege unul dintre cele 2 seturi. În următorul pas al tutorialului vă voi arăta una din metode.

Câteva note:

  • Pe toate piesele găsiți marcată linia DOGS. Știți despre DOGS? Vă rog să citiți mai multe aici. Această linie ne va ajuta atunci când așezăm piesele tiparului pe material.
  • Pe unele piese găsim niște puncte de marcaj. Acestea sunt fie puncte de control, fie puncte care trebuie să vină exact atunci când unim 2 piese. Fiți atente să notați și să folosiți
    toate aceste puncte.

Data viitoare vorbim despre alegerea design-ului la sutien și a materialelor pentru coaserea lui.

Următoarea etapă – Etapa 4: Planificarea modelului de sutien și alegerea materialelor

*

Anunțuri

4 comentarii

  1. Hello! Just want to thank you very much for this beautiful pattern! I have printed and assembled all the pieces for the 44C bra except piece C2. The two pieces as-printed for C2 do not seem to match up, and the curve/shape of the larger part of C2 on page 2 (including DOGS line) does not match up with the shape/size of F2 (ignoring seam allowances). I’m not quite sure what went wrong here. Can you help me out? Everything else seems to match up and fit just fine, it’s just that one piece.

    Thanks very much! I’m sorry I can’t include pictures to show what I’m talking about. Please let me know if it’s unclear and I will clarify.

    1. Maggie, I checked the files, both pattern and pdf. They all seem ok to me. Would you check your printer settings. Maybe one of the pages printed in the wrong scaling? Please, contact me via my contact page. I will get back to you via email and you’ll be able to send me pictures