O bluză pentru mama

Dați-mi voie să vă mărturisesc ceva: nu sunt fan la retușuri. Dar hainuța aceasta avea un desen deosebit. Nu am putut rezista.

Inițial haina a fost o rochie:

Și nu una chiar ordinară, ci de la C.A.

Toate rudele au o tendință de a-mi da haine de ale lor – și acestă rochie a fost pescuită dintr-o astfel de sacoșă. Mama mea s-a gândit că mie o să-mi placă și că o voi transforma într-o rochie pentru mine. Cum eu evit retușurile și prefer să cos o haină de la zero, am refuzat rochia în mai puțin de o secundă. V-am zis și mai sus: desenul de pe material este foarte frumos. Refuzul meu a dezamăgit-o pe mama. Așa că m-am uitat la rochie a doua oară și m-am gândit: să modific rochia inițială într-o rochie pentru mine, ar însemna o grămadă de lucru. Dar ce ar zice mama de o bluză de vară pentru ea? Ați văzut filmul „Inception” și conceptul de a lansa o idee? Cam așa am făcut și eu. I-am lansat ideea și am lăsat-o să rumege. Ei și ce credeți, începând cu ziua următoare la fiecare ora eram întrebată: „da’ când te apuci să-mi coși bluza” 🙂


Înainte de a face eu ceva, dânsa a descusut prelucrările la răscroitura brațelor și cusăturile laterale. Pentru mama, rochia este prea îngustă. Așa că m-am găndit: din ce voi scurta, voi tăia 2 fâșii pe care le voi însera în cusăturile laterale. Haideți să vă arăt câteva elemente din rochia inițială. În față avem o deschizătură:

Uitați-vă ce intersantă este răscroitura gâtului (fața materialului):

Aici vedeți cum a fost prelucrat:

Am scurtat rochia într-o bluză lungă:

Din rămășițile de material am înserat câte o fâșie în cusătura laterală:


Din păcate nu am avut bandă bie de culoare similară. Am tăiat niște cotton bej pentru a prelucra răscroiturile brațelor. Banda ar trebui să fie vizibilă numai pe dosul hainei:

Tiv și surfilat:

Detaliu de la gât – o idee drăguță:

Și aici pozele cu fericita posesoare. Știu că dintre voi ați putea comenta că bluza este un pic prea largă. Să vă spun dinainte: mamei tare nu-i plac hainele mulate. Pentru ea, cu cât haina-i mai largă, cu atât mai bine.




În încheiere: am lipsit o perioadă de pe blog. Nu îmi voi cere scuze. Am fost foarte ocupată. Dar această bluziță nu este singurul lucru care m-a ținut ocupată. Abia aștept să vă arăt la ce lucrez, în următorul articol.
Să aveți o săptămână grozavă!

5 comentarii

  1. Ai muncit ceva, felicitari pentru efort. Si eu ca tine urasc modificarile, mai ales cand vin insotite de comentariul…hai ca nu-i greu sa modifici ceva deja facut, si credeti-ne ca sunt putine cazurile cand e o placere s-o faci. dar ce nu faci pentru mama.

  2. tii, ce frumos i-ai dat viata! Imi place cum ai reusit sa pui banda bie – chiar daca nu e aceeasi culoare, se potriveste si arata bine facut.
    Mie imi plac retusurile. Imi place sa cumpar haine cu defecte (ieftine!) si sa le dau o noua viata – de regula iau marimile cele mai mari si le transform in ceva simplu.

  3. I agree with your Mother I feel like my body is choking if I wear something that is supposed to be my size I buy or make all tops one size bigger. I like my pants to fit in the waist but larger in the legs and seat. Some of the patterns I use I just tape the sides together and leave out that seam so all I have to sew is the center seam and the inside leg makes for a very fast pair of pants. I do that with all kids clothes, too.

Dacă ai o întrebare sau o opinie scrie-mi aici:

