Ce cusături folosim pentru tricotaje sau materialele elastice

Când coasem materiale elastice sau tricotaje, cusătura simplă dreaptă nu va da rezultatele dorite. Acest lucru se datorează faptului că materialul nostru se întinde, pe când ața de cusut nu (desigur e vorba de ața obișnuită care nu este elastică), iar când întindem materialul, cusătura plesnește.

Cum putem coase tricotaje? Multe dintre voi cunosc această informație, dar pentru începătoare, discutăm aici acest subiect. Exista două cusuturi la mașina casnică ce pot fi folosite. Una este special pentru a coase jerseuri și se numește cusătura elastică, cealaltă este cusătura zig-zag. Dacă nu aveți niciuna din ele, nu puteți coase materialele care se întind.

Cusătura elastică

Se găsește la toate mașinile computerizate moderne de cusut.

La mașina mea este cusătura cu numărul 3. Consultați manualul mașinii voastre pentru a vedea care este. La această cusătura putem ajusta lungimea pasului, dar de cele mai multe ori o vom folosi cu setările venite din fabrică. Eu o utilizez destul de mult. Unica nemulțumire pe care o am, este că pentru această cusătura mașina nu știe să meargă înapoi.

Cusătura zig-zag

Zig-zag este o cusătură mai cunoscută decât cea elastică. Toate mașinile moderne au zig-zag, chiar și unele mașini (grele) vechi au zig-zag.

La mașina mea, zig-zag-ul este la numărul 4. Totuși, pentru a coase materialele elastice, trebuie să facem niște ajustări la pasul cusăturii. Zig-zag-ul obișnuit arată cam așa:
Noi trebuie să îl modifcăm să devină cam așa:
Asta înseamnă că va trebui să lungim pasul și să micșorăm lățimea pasului cusăturii.

Acestea sunt setările pentru cusătura pe care o folosesc la un material ce are 30% grad de întindere. Lungimea pasului cusăturii este 3 mm, lățimea pasului cusăturii este 2 mm.

De ce totuși facem acest lucru? Ei bine, atunci când întindem materialul, cusătura se întinde și ea devenind aproape ca o cusătură dreaptă. În așa fel cusătura nu plesnește.

Dacă nu știți despre gradul de întindere al unui material, puteți citi aici.

Anunțuri

2 comentarii

  1. Multumesc de postare, e foarte utila. Am o intrebare, am tot citit pe internet despre „wooly nylon thread”, anume ata aceea cu aspect pufos, elastica, folosita la articole foarte elastice gen costume de baie sau colanti. Am inteles ca folosirea acestei ate la bobina masinii de cusut casnice poate avea rezultate fantastice, problema e ca nu o gasesc la merceriile noastre. Am cautat si online, dar nu gasesc. Oare stii despre ce ata e vorba si oare m-ai putea indruma catre o mercerie online care comercializeaza acest tip de ata? Multumesc!

    1. Stiu despre ce ata vorbiti. La masina de cusut se pune numai la bobina inferioara, iar la surfilatoare, se pune numai la graifare, nu si la ace. Din pacate nu as putea sa va spun de unde sa cumparati. Nu am avut nevoie si nici nu am dat intamplator de ea. Daca totusi gasiti, as fi recunoscatoare sa-mi ziceti si mie 🙂 O zi buna