Tipar sutien pentru mărimea 80: AA, A, B, C, D

Dragele mele cititoare vreau să va ofer un tipar pentru sutien. De fapt, demult vreau să fac acest lucru, însă astăzi am reușit să strâng toate imaginile și să pun cap la cap toate detaliile.
Modelul este acesta:
model sutien

Dar înainte de toate trebuie să menționez că tiparul nu este meritul meu. Este preluat de la ruși de aici: sutien de la ruși .De aceea toate mulțumirile pentru tipar trebuie îndreptate acolo.
Eu vreau să va ajut să scoateți acest tipar gata și să-l folosiți cu succes. Asta pentru că este un model asemănator sutienelor din comerț, cu forme bine definite. Pe urmă mai este și chestia că un tipar de chilot mai găsești pe ici pe colo, însă tipar serior de sutien nu știu vreunul gratis. Și în al treilea rând, pentru că putem folosi acest tipar pentru a coase primul sutien, după tutorial pe care l-am început acu’ … o-ho-ho … dar care vreau să-l continui.
Vă voi prezenta pas cu pas cum se procedează, iar dacă aveți întrebări, nu ezitați să folosiți rubrica de comentarii!

Așadar, la treabă!

1. Determinare mărime sutien.
Primul pas este de a vedea dacă acest tipar de sutien este pentru dumneavoastră. Dacă stiți că purtați la bandă mărimea 80, indiferent de cupă A, B, C, D, atunci tiparul acesta este pentru dumneavoastră!
Dacă știți sigur că nu purtați mărimea 80, atunci tiparul NU poate fi folosit, cel puțin nu deocamdată (există o metodă pentru a folosi aceste tipare și pentru alte anumite mărimi, dar trebuie să experimentez înainte de vă arăta, dar plănuiesc să fac acest lucru cât de curând).
Pentru cine nu e sigur de mărime, sau nu știe mărimea, folosiți site-ul: http://www.85b.org/bra_calc.php. Citiți cu atenție cum luăm măsurile de pe corp, și ce introducem în casete. Cum trebuie să fim îmbrăcate atunci când luam măsurile. Când suntem gata și avem cele 3 măsuri introduse apăsăm butonul „Calculate” ca să obținem rezultatele. Trebuie să ne uităm la caseta care indica măsura în sistemul European, EU/JAP:

Concluzie: acest tipar este bun numai pentru măsura 80 de la bandă.

2. Despre model.
Sutienul propus este cu cupe separate, se pot folosi, și e recomandat să îl coasem cu balene de susține la cupe. Cupa trebuie să fie din material neelastic; banda din partea din față – cea de care se prind cupele – la fel, trebuie croită din material neelastic, sau folosim întăritură termocolantă; banda de la spate, o vom face din material elastic. Pentru acest lucru, tiparul la bandă va trebuie modificat un pic la spate. Cupa este din 3 piese, dar putem renunța la piesele de la cupă și să folosim o cupă de burete cumpărată de la mercerie.

3. De unde iau tiparul.
Am redenumit fișierele așa ca să vină ușor de aranjat mai tarziu. Toate fișierele sunt comprimate într-o arhivă. Arhiva se descarcă de aici: tipar sutien.
Descărcăm arhiva pe calculatorul nostru, după care despachetăm fișerele cu un program de dezarhivare – rar, 7zip …

4. Printare tipar pe hârtie.
Imaginile dezarhivate trebuie scoase la imprimantă. Când printați trebuie setat imprimanta să nu redimensioneze paginile ci să le lase la 100%.

5. Aranjare foi pentru tiparul complet.
Foile printate sunt practic bucățele dintr-un tipar mare. Foile trebuie lipite, așa cum sunt tiparele Leko, sau orice alt tipar care vine in format pdf, pe care apoi le uniți. Pentru că imaginile de pe foi sunt un pic aglomerare, v-am făcut o schema, care pagina și unde trebuie să vină pentru a forma tiparul complet corect:

După ce le-am aranjat, le lipim cu bandă adezivă, și obținem un ditamai coala cu muuulte piese. În final trebuie să obținem aceasta:

Click pe imagine pentru a o vedea la dimensiune mare.

6. Care piese trebuie scoase pentru modelul nostru.
Pentru că pe această coală sunt mai multe modele, pe noi ne interesează doar cel pe care vi l-am prezentat la începutul articolului. Pentru cupă vom scoate 3 piese:

Pentru banda, una din cele mov (în afară de banda pentru mărimea C, restul sunt cu fundu’ în sus 🙂 ):

La cupă vom alege linia conform măsurii: AA, A, B, C, D, cea mai mică evident e AA.
La bandă avem direct o singură piesă dedicata măsurii.

7. Cum scoatem tiparul pentru bandă.
Trebuie să știți că tiparul pentru bandă e folosit la mai multe modele de sutien. În dependență de model, pe banda sunt notate câteva puncte speciale. Pentru modelul nostru, ne intereseaza aproape tot ce e notat pentru modelul 9.

Cel mai important e colțul ce vine spre laterală. Vă arăt acest lucru și pe imaginea de mai sus încercuit cu verde.

Pe linia (roșie) unde vine prinsă cupa, sunt accentuate alte puncte notate cu 9. Dacă vom coase sutienul cu tot cu cupele acestui model, atunci pe tipar trebuie numaidecât copiate aceste puncte. Ele sunt puncte de control la unirea cupei de bandă.

De asemenea, o să mă întrebați de o linie punctată mai ștearsă tot notată cu 9. Pe aceea o ignorăm pentru că este pentru modulul cu bandă parțială, dar modelul nostru este cu bandă întreagă.

8. Modificare tipar bandă pentru material elastic.
V-am zis mai sus că dacă folosim pentru bandă la spate material elastic, trebuie un pic să îngustăm tiparul. Eu am luat exemplu mărimea C, dar trebuie făcut asta pe oricare bandă. Un mic gif care vă arată cum îngustăm tiparul pentru bandă din material elastic:

Și gata!

La final trebuie să avem:

  • 3 piese pentru cupă, dacă facem cupa din bucăți și nu folosim una gata din bureței;
  • 1 piesă mai mare, modifcată pentru bandă.

Ca să vă arăt la ce servesc punctele de control pe linia cupei, și cum vin cusuturile, o mică schemuță:

Sper să vă fie util acest tipar. Și sper să-l încercați. Plănuiesc și eu să-l încerc, pentru continuarea tutorialului meu despre cum cos un sutien.

6 comentarii

  1. Wow!! Multumim frumos!!! Mult de tot! Abia astept sa ajung acasa sa ma masor dar cred ca sunt norocoasa. Marimea mea este 32B in US (ceea ce vad ca scrie si in exemplul tau). dar ma masor sigur si abea astept sa incerc!!
    Si ai dreptate, la cat am scociorat internetul asta nu am gasit nici un astfel de tipar gratis…nici pe aproape…

    1. In exemplul am: 32B US este 70C in EU. Asta inseamna ca tiparul asa cum am descris eu, nu este bun. Am sa ma gandesc ceva mai mult timp, si posibil o sa revin, cu un articol, cum putem folosi acest tipar pt alte masuri. Ideea este sa nimeresti circumferinta sanului, si sa calculazi si sa modifici corect banda si cupa.

      1. Multumes mult de clarificari 🙂 bine ca nu m-am apucat de taiat la materiale…desi sunt inca tentata sa o fac…poate ciopartesc niste sutiene mai vechi si incerc totusi. nici nu indraznesc sa te rog sa mai scrii si despre modificarim banuiesc ca ia timp si numai din asta nu avem. Multumesc mult!

      2. delamija, sper sa reusesc sa scriu despre modificari. Pentru ca eu am reusit cu succes sa folosesc banda de la acest tipar, si eu nu sunt 80!

Dacă ai o întrebare sau o opinie scrie-mi aici:

