Cardigan de lână în degradeu – Partea 1

Lucrez la un proiect mai mare și încă nu este gata. Dar țin să vă arăt cum decurg lucrurile. În plus la aceasta mi se pare o idee bună să mai sparg postările care au foarte multe poze.

Știu, este vară și toată lumea coase rochii, costume pentru plajă, fuste vaporoase. Eu însă am avut un pitic pe creier: vreau un cardigan sau bluză groasă!
Aveam în cap, una lungă până sub genunchi, eventual cu ajur, să o pot purta și vara pe timpul răcoros. Dar nu întotdeauna socoteala de acasă se potrivește cu ce găsești la târg.
Așa și eu. Vreau cardigan lung, dar nu am ața potrivită. În schimb am așa ghemuri, de lână:

Sunt tot de la https://www.facebook.com/firedetricotat.crosetat

În total 600 gr. Acest gramaj îmi ajunge pentru o rochie cu model simplu. Nu însă și pentru cardiganul meu 😦
V-am zis anterior, degradeurile sunt cel mai greu de operat. Trebuie să fii foarte atent la modelul împletiturii și la modelul articolului final.

Am în minte o imagine cu un cardigan cu acest tip de guler:

Acum hai să caut model de împletitură pentru corpul bluzei. Pentru unul am deja cartela perforată. Iată cum iese pe față:

Și așa arată pe dos:

Dar din cauza degredeului, modelul își pierde din valoare. Deci nu este bun. Mai răsfoiesc. Îmi place ăsta foarte mult:

Dar am greșit găurind cartela, iar mutatul ochiurilor de mână este prea obositor. Deci, nu.

Îmi place și ăsta:

Un plus la acest model, e că pentru ațele în degradeu ar putea crea valuri. Întocmesc o cartelă aproximativă și da face valuri, dar parcă tot nu sunt mulțumită, trebuie să încerc o idee de a mea foarte veche și foarte simplă.

Simplu și perfect pentru ce am eu nevoie. Pe față:

Pe dos:

Singurul neajuns este că papă o grămadă de ață! Iată cum 600 gr nu-mi vor ajunge nici pentru o bluză scurtă.

Plus pe net am găsit o tehnică interesantă:

Împletești câteva ochiuri în grup, iar între grupurile de ochiuri lași multă ață. Pe urmă aceste ațe le ridici în ochiuri mai mari.

Și atunci am zis că renunț la gulerul șal. Fac cu totul alt model de cardigan. Unul mulat și care în partea de sus are linii ce urmăresc conturul gâtului :

Iar în partea de jos e subtil, ca să nu atragă atenție, dar nici să nu arate a țol moldovenesc:

De fapt, asta a fost și una din cele mai mari probleme la ața aceasta. Tricotat simplu, knit stitch, împletitura iese cu model a covor de țară. Să fi mers pe stradă,
mi-ar fi zis lumea că nu mai am cu ce mă îmbrăca și am taiat țolul bunicii 🙂

Dacă ați avut răbdare să mă urmariți până aici, iată în sfârșit și ceva concret, planul aproximativ:

Bluza încă nu este gata. Trebuie să mai tricotez finisajele și să o închei. Nici eu nu știu cum va arăta finalul, sper să fie frumos!

4 comentarii

  1. Ana, pe tine iarna nu o sa te ia pe nepregatite :). Ai dreptate, firele astea care formeaza dungi nu prea se remarca in modele ajurate. Poate doar in modele cu zigzag sau evantai. Chiar ma intrebam cum ai obtinut lantisorul ala gros pe partea de guler, dar cred ca am inteles din poza cealalta 😉

    1. Rosita, cu mana, ar insemna sa tricotezi in locul atelor mele, ochiuri, si cand ajungi la ultimul rand, dai drumul la ochiuri, pana jos, astfel se formeaza atele intre grupurile de ochiuri. Pe urma, cand ridici ochiurile, nu iei cate unu, ca asa ar insemna ochi simplu. Ci pentru un ochi iei dintr-o data cateva ate. Eu am luat cate 3.

  2. Ana mie mi se pare interesant si atractiv tocmai „împletitura cu model a covor de țară”; sunt sigura ca in final va fi o piesa unicat.

Dacă ai o întrebare sau o opinie scrie-mi aici:

