Bluză bej în stil retro

E din același fir ca și bluzița roz. Fir de la lidl.


Înainte de a vă arăta și povesti despre această bluză, vreau să vă anunț că săptămâna aceasta, posibil și cea viitoare, găsiți la Kaufland, aceste fețe de pernă:

care sunt minunate pentru confecționat lejerie intimă (chiloței, maiouri, tricouri). Tricotaj de bumbac 100% în foarte multe culori!

Tot înainte de poveste, vă previn, articolul este plin de poze!

Să revin la tricotatul meu. Eu și bluzele cu găurele suntem foarte buni prieteni.

Însă, bumbacul are pretenții când vine vorba de tricotat la mașină. Nu lunecă așa de bine pe ace, ca firul sintetic. Pentru model ajurat, tensiunea la mașina trebuie să fie cât mai mare. Asta înseamnă, model lăbărțat și da, prea găuros. Dacă vrei ajur cu sania de ajur, tensiunea trebui să fie încă și mai mare. De acest lucru mi-am dat seama când am tricotat bucățelele de probă:

Cu mutatul ochiurilor, de mână, mi-a ieșit modelul mai mic și mai drăguț. Dar ditami bluza, de mână? Nuuu.

Am încercat diferite modele și tensiuni pentru a putea lucra cu sania de ajur și cartela perforată.

Bluza mi-a mâncat mult timp, și destul de mult efort.

La cum m-am chinuit eu, invers proporțional a muncit Izuța care mi-a dat de înțeles, unde îi este ei de bluza mea:

Fiecare cu pasiunea lui. Aici piesele – o mânecuță:

Un spate sau o față, necălcată:

Dos și față:

Jos, la tiv, dos și față:

Despre model: bluza trebuie să iasă cu răscroitura gâtului în stil bărcuță. Bluza va avea nasturi decorativi pe umeri. Pentru o idee, vă arăt și schița din caiet:

Cu matematica din spate:

Partea unde se îmbină mâneca cu torsul, vreau să o tricotez împreună. Așa:

Adică fața cu câte o jumătate din fiecare mânecă, iar spatele cu celelalte jumătăți. Ați m-ai văzut așa o tehnică?

Încă o pauză cu Izuța, să vedeți ce face ea cu proiectul meu:



Și da, mâța a fost tunsă!

Într-un final, am adunat piesele, și am lucrat finisajul de la gât:



Trebuie să aleg nasturii:

Din sacoșa cu minune, aleg și eu 3 mai potriviți:

Și, ta-da-mmm:


Și în sfârșit, bluzica pe model:








Cel mai mare risc, a fost la calcule. Dacă aș fi greșit ceva, nu se mai așeza așa bine. Mai ales că este vorba de răscroitura gâtului în bărcuță. Dar eu sunt super mulțumită de rezultat!

După firul roz, acum cel bej, mai am unul la fel, dar verde! Încă o bluză?

9 comentarii

  1. nu ma asteptam sa iasa atat de faina, mi se pareau niste complicasenii prin matematicile alea, dar e impecabila!
    izuta e asa de scumpa, ca-ti vine s-o mananci. nu te poti supara pe ea, orice ti-ar face (si nu cred eu ca face mari prostii), nu-i asa?

  2. esti fantastica cu maiestria ta ! ar trebui sa ti faci asigurare pe viata mainilor si mai ales creierasului tau !!!! multam pentru generozitatea de a ne arata creatiile tale , dar daca as vrea si eu una facuta de mainile tale cum ar trebui sa procedez? oricum mama mea locuieste in iasi …pupici. roxana din bacau ajunsa in sicilia

    1. Esti foarte draguta, Roxana! M-au intrebat fetele si mai demult, cand incept productia pentru vanzare. Din pacate, nu prea curand. Dar daca ma apuc sa impletesc/cos pentru public, voi anunta mare si tare! Te pup 🙂

  3. Ana, e minunata bluza! Ce investitie buna a fost masina de tricotat, faci o treaba foarte buna cu ea. Iar Izuta participa si ea cum poate :).

Dacă ai o întrebare sau o opinie scrie-mi aici:

