Set de lenjerie albastru

Dacă vrei să coși dar nu vrei să invadezi tot spațiul cu diverse mașini de cusut, masă de călcat, plus masă de croit, ci doar să scoți husa de la mașina liniară și să coși – atunci proiectele de lenjerie intimă sunt perfecte!

Vreau eu și rochițe și fustițe, nu zic, dar când știu că trebuie să înșir toate celea, îmi trece dorința. Ca să mai domolesc din dor, am cusut un set de lenjerie: sutien + chilot. Materialul este husă de pat, din tricotaj sută la sută de bumbac, de la Kaufland 🙂 din alea care vin la promoții și se numesc ieftinături, pentru că la cum sunt cusute, nu pot să le zic altfel. Însă materialul este excelent pentru chiloți, sutiene, maiouri cu bretele!

Eu din ăsta nu am găsit să cumpăr la metru în Iași. Așa că am cumpărat de la Kaufland tricotaje – fețe de pernă și huse pentru pilote – o grămadă de culori să am de unde alege.
De la https://www.facebook.com/firedetricotat.crosetat am achiziționat niște dantelă de probă care a mers bine combinat cu un tricotaj albastru.


Sutienul de această dată a fost de alt tip. Nu renunț încă la cupele de burete, dar am schimbat banda. Adică nu mai am bandă lungă care vine și sub cupe. Ci am 2 aripioare care ies din cupe.


Metoda de prelucrare e puțin diferită decât la un sutien obișnuit. La față, pe mijloc, cupele se atașeaza de punte – forma poate să varieze în dependență de preferință.

Sârmele pentru susținere cupă sunt, de fapt la marginea sutienului.


Acest model mi se pare mai greu de lucrat și e foarte sensibil la cum se aranjează pe corp. Dacă puntea sau aripioarele sunt greșit prinse, s-a dus stabilitatea.
Dar acest model mi se pare mai finuț și mai elegant. Merită încercat chiar și după o experiență nereușită cu un sutien din comerț.

Câteva poze cu detalii:



Bretelele nu sunt detașabile pentru că nu are sens. Acest tip de sutien nu știu dacă se pretează pentru a fi purtat fară bretele.

Pentru chiloți nu îmi ajungeau elastice negre. Am făcut o combinație din resturi, dar așa ca să nu fie prea vizibil. De asemenea, aveam alt model în cap, dar nu mi-a ajuns nici dantelă.
De altfel, pentru tot setul am folosit 1m de dantelă, care e lată cam de 5-6 cm. Iar dantela este trainică, zic asta după câtevă spălări. Doar știm că, punctul slab la lenjeriile cu dantelă este calitatea dantelei și a elasticelor.


Și chiloțeii întregi – pe față:

La spate:

Pe dos:

Și setul complet:

Sunt foarte mulțumită și de cum am lucrat, și cum se așează, și cum e la purtat. Singura mea obiecție e că nu am avut mai multă dantelă pentru mai mulți chiloți!

10 comentarii

    1. Mersi! Tiparul este construit de mine, dupa o pagina ruseasca care am dat-o la capitolul 2 la tutorialul inceput si ink neterminat despre cum se coase un sutien. Aceste cupe, da asa sunt ele, dintr-o data cu pernute. Chipurile push-up 🙂 De care am gasit si eu marimea mea.

      1. 🙂 da chiar, pe unde se mai gasesc in Iasi materiale? ca eu tin minte un singur magazin, pe Stefan cel Mare…

      2. mai e acolo magazinul, si 1 mai mic alaturi, dar materialele sunt scumpe, cu pret nejustificat, si nu cine stie ce. Magazin nou e pe cuza, aproape de posta nr1. Dar tot scump, nejustificat. Cel mai des cumpar de la e-gros, sunt cateva buticuri cu materiale. Iesi intotdeauna cu ceva in torba 😀 Si un magazinut, vis-a-vis de restaurant cotnari, dar acolo vand pt lenjerii, dar eu gasesc si pt cate o rochita.

  1. cusaturile sunt impecabile. masina ta are cusatura speciala pentru elastic, sau ai folosit un pas din ala pentru broderie?
    mie mi se pare greu sa cos elastic si material elastic la masina mea, o „Ileana79” sau rodica sau cum o mai cheama, ca am uitat, de aceea te intreb, ca sa stiu daca merita sa-mi iau una noua.

    1. Nu stiu care e cea pentru broderie. Eu la materialele elastice folosesc intensiv zig-zag-ul si zig-zag-ul in 3 pasi. Cusutura dreapta nu folosesc la elastice. Din pacate, nu stiu ce poate o Ileana sau Rodica. Stiu ca o Nicoleta are zig-zag, iar daca are zig-zig cosi excelent tricotaje, doar sa pui ac special, ballpoint sau stretch. 🙂
      PS: eu am un inovis10.

  2. Inteleg ca ai un Brother innovis 10. Ai facut butoniere foarte mici? De 7-10mm, de exemplu. Cum ti-au iesit?
    De unde cumperi elasticul pentru lenjerie. Il iei online?

Dacă ai o întrebare sau o opinie scrie-mi aici:

