Bluză ajurată


Alt tip de ață, tot sintetic, pentru că sunt mai ieftine, și pentru proiectele de început sunt numai bune!

Tare îmi plac bluzițele cu găurele. A trebuit să încerc cel puțin una.

Modelul l-am luat dintr-o carte veche rusească cu modele pentru mașinile de tricotat manuale. Eu deocamdată nu am cartele perforate și nici perforator. Am să mă ocup mai târziu de ele. Multă lume lucrează și de mână. Pun și schema la model mai spre finalul articolului.
Vă arăt și o mică șmecherie care am făcut-o ca să-mi vină mai ușor să selectez acele de lucru:

Sub ace, deasupra la banda cu numerotarea, am pus o fâșie de hârtie obișnuită, pe care am numărat și însemnat acele ce trebuiesc urmărite la execuția modelului. Schimb această fâșie, în dependență de model.

Ca să nu mă plictisesc/obosesc, am ales să fac cu ajur numai partea din față și mânecele (care sunt scurte). Spatele e drept, lucrat rapid, cred în maxim 3 ore 🙂
Aici piesele:

Și aici gata (când mai am poze, mai adaug):


Modelul la bluză e un raglan. De data aceasta am ales să lucrez gâtul ca și cum aș fi lucrat de mână – cu lănțișor. Îmi place foarte mult cum iese și pe față și pe dos:



Jos e tiv rulat, în loc de elastic, e mock rib, în română nu știu cum se numește:

Cam atât. Și acum modelul cu explicațiile în rusă, dar încerc să le traduc – poate vrea cineva să încerce:

Modelul este pe un raport de 8 ochiuri plus 2 (sau câte puneți voi) ochiuri pentru extremități.

Schema este aceasta:

În dreptul fiecărui rând pe orizontală scrie, 2 sau 4 p, asta înseamnă că după ce se mută ochiurile conform schemei pentru acel rând, se execută 2, respectiv 4 deplasări (rânduri) cu sania K (sania care tricotează).

Iar legenda aici:

Acest model este pentru o singură fontură. Se poate executa și cu andrelele. Se poate face și cartelă perforată, pentru a fi folosită cu sania de ajur, însă am impresia, că iese o cartelă luuungă.

6 comentarii

  1. ce model frumos si delicat! mie imi place sa tricotez de mana, dar ma ispiteste viteza cu care reusesti tu sa termini proiectele la masina!

  2. Multumesc! Geo, au fost si zile intregi pe care le-am pierdut citind forumuri si uitandu-ma la filmulete cu tehnici pentru incepatori. La unele lucruri chiar m-am uitat de 2 ori 3 ori si am memorat tehnicile de baza.
    Rosita, modelele de mana sunt mai frumoase, dar cum zici si tu, timpul in care se executa ceva, si mai simplut la masina, e tot frumusel!

Dacă ai o întrebare sau o opinie scrie-mi aici:

