Rochie de seară

Am rămas datoare cu proiectul cel mare. Este o rochie de seară în 2 straturi: dantelă și tricotaj.

Am tot amânat acest articol, cu gândul că voi face mai multe poze, mai ales de la petrecere însă nu am avut timp, iar la petrecere nu am făcut :(. Vreau însă, să vi-l arăt, pentru că am muncit intens la el, și îmi place foarte mult cum a ieșit.

Rochii am mai cusut și de seară, și de nuntă anul trecut. Dar acest model este ales special. E o rochie tip bustier. Adică sutienul este practic parte din rochie. Știu că multă lume își prinde un sutien separat de rochie, sau la unele modele, sutienul (de lenjerie, evident) este îmbrăcat în materialul rochiei. Eu nu agreez niciuna din metode pentru că partea de la bust se îngroașă considerabil și ești „înfășurat” nu îmbrăcat. Am învățat să cos sutiene, și am zis să încerc să cos și o rochie bustier, folosindu-mă de tiparul și cunostințele de la lenjerie. Rochia trebuie să se fixeze bine, și să ofere un efect de push-up. Pentru persoanele de vârsta mea și mai tinerele, modelul este unul pentru doamne de modă mai veche. Mie însă îmi place stilul clasic și matur. Poate am greșit, dar trebuia să-mi satisfac dorința de a încerca și un așa model.

Să vă zic despre materiale. Dacă mă credeți, dantela am luat-o de la o bluză băbească, care a fost descusută:

Pentru dublură, îmi trebuia un material bățos în partea de sus, și moale și elastic în partea de jos. Am folosit tricotaj natural de bumbac, negru, pe care l-am termocolat cu  întăritură, de asemenea de bumbac. Tiparul, la partea de sus, am suprapus tiparul de bază cu tiparul de la sutien. Fusta și fâșia din talie am extras din tiparul de bază:

Îmi cer scuze anticipat, pozele sunt execrabile, culoare materialului este denaturată la pozele cu bliț. Vedeți aici pe piesele croite:
În lumină naturală:

Cu bliț:

Cel mai simplu este spatele, 2 pense numai pe tricotaj, nu și pe dantelă, după care se prinde dantela de căptușeală, altfel riscă să se deplaseze când se pune fermoarul sau se îmbină părțile.

Pentru cupe, am folosit bureți, nu mai țin minte, noi, sau extrași de la vreun sutien:

Pe dos sunt căptușiți:

Cam așa arată planul de viitor:

La prins cupe, e aceași muncă, ca și la un sutien: cusuturi curbe, canale pentru sârme:

Un alt motiv pentru care am ales acest material, este că pe dantelă nu se vede tighelul, dacă cumva nu-mi reușea unul perfect, nu e mare tragedie, cine ar fi vrut să se uite atent trebuia să se fi zgâit la „pieptul” meu (nu că ar avea ce vedea), și desigur se alegea cu vreo palmă :):

Și aici corsetul îmbinat, dar încă nefinisat – în față și pe laterale am fixat balene de plastic:

Să vă povestesc un pic și despre metoda de fixare. Oricum aveam în plan bretele, nu era însă destul. Cupele nu stau frumos dacă nu sunt strânse bine. Pentru că rochia se încheie cu fermoar, și toată lumea știe, că într-un fermoar nu poți avea încredere, am gândit de la bun început, aripioare de sutien, numai pentru partea din spate, și numai pe porțiunea de la cupe. Sunt prelucrate exact ca cele pentru sutien, tot din tricotaj:

Pe dos rochia arată așa, cu aripioarele prinse in cusuturile laterale:

Ideea e în felul următor, îmbraci rochia, închei aripioarele, aranjezi rochia pe bust, și abia apoi închei și fermoarul.
Până aici a fost munca la corset. Fusta e extrem de simplă, n-are nimic deosebit, nici măcar pense, pentru că ambele materiale se întind și iau forma dorită:

Abia la urmă, am atașat și fermoarul:

Munca la mașină s-a terminat, am avut și ceva cu mâna, ca tivul de la fustă, să cos niște moși și babe în talie pentru siguranță, că nu cedează fermoarul, și alte câteva ajustări.
Vă arăt rezultatul parțial, îmi pare nespus de rău că nu am poze mai bune, dacă mai fac rost, am să actualizez.





2 comentarii

  1. foarte frumoasa rochia ! si tu esti o tinerica de °moda veche° fantastica.spune mi pe ce muzica lucrezi tu …incep sa am mai mult timp si ma apuc si eu de croitorie …nu conteaza ce i in rusa in romana , il ascult pe seicaru cu sentimentele , orasul cu tei …..dar ma cam face sa plang.pupici .sporuri
    roxanabacauiasisiciliaaaa

Dacă ai o întrebare sau o opinie scrie-mi aici:

