Rochie verde din tricotaj

Pa-pa, vară! Bine te-ai instalat toamnă! Rochițele de vară subțiri trebuie înlocuite. Iar pentru sezonul rece, cam bate vântul în dulap. O rochiță nouă, din tricotaj mai grosuț, este foarte bine venită.
tricotaj verde

Îmi cer scuze pentru absența de pe blog. Am dezertat mediul online pentru mai bine de trei săptămâni, cred. Dar în acest timp, am pedalat mașina de cusut! Rochița aceasta verde este cea mai recentă creație. Însă am o coadă cu diverse proiecte pe care sunt nerăbdătoare să vi le arăt. Mai greu e cu pozele.

Dar să revin la rochiță. Tricotajul este asemănător cu cel de la rochița cu model clepsidră. Mi-a plăcut pentru că se manevrează ușor la croit și la călcat, și la cusut. Iar rochița galbenă se poartă foarte bine. De aceea, am zis să mai adaug una la colecție.
Despre model: e o modă acum, materialul uni să fie combinat cu elemente decorative de o culoare contrastantă, fie la guleraș, fie la mânece, fie la buzunare. Am văzut pe forum un model de inspirație, și am vrut și eu. E un model simplu, adaptat din tiparul de bază. Trebuie atenție la buzunare și cam atât.
piese tipar

Despre buzunare: și eu fug de prelucrat buzunare acolo unde pot, dar aici am avut o fixație că trebuie să fie musai buzunare complete. Am pierdut timpul un pic la ele:
prelucrare buzunare
Căptușeala la ele e din cotton. Nu mai pun la niciun articol sintetică subțire care fuge și se destramă la prima spălare, chiar dacă ai surfilat bine. Poate nu arată atât de frumos cotton-ul, dar știu că nu mă trezesc cu degetele pe afară 🙂 Când am terminat rochia, m-am ofticat, pentru că puteam să pun decorațiunea deasupra fără să mai fac buzunare și să pierd timpul. Dar asta e, când am o imagine în cap, greu o mai schimb cu altceva.

Rochița în sine nu a durat mult să o cos, iar rezultatul mă mulțumește pe deplin. Față:
rochie verde
Lateral:
rochie verde
Spate:
rochie verde
Față:
rochie verde

Rochia are mânecuțe scurte, pentru că eu la birou tind să suflec mânecele lungi. Și oricum, în sezonul rece port și o bluză deasupra, indiferent de ce mânece are rochia. Câteva detalii – buzunarele:
detaliu buzunar
detaliu buzunar

Decorațiunea de la buzunare este acompaniată de o vipușcă la răscroitura gâtului:
rascroitura gatului
La spate, în partea de sus, este un fermoar ascuns.
rascroitura gatului

În partea de jos, un sliț.
slit pe dos

Deși materialul este tricotaj, eu am preferat să prelucrez articolul ca unul din material standart. Evident am folosit cusătura pentru materiale elastice. Puteam să renunț la fermoar, la pense. Acest lucru ar fi însemnat să trag rochia, când o îmbrac, și în timp, probabil s-ar fi lățit și urâțit. Am depus mai multă muncă, în speranța că va rezista în timp și va arăta la fel de bine.
Să vă arăt lucrătura și pe dos, la buznărici:
buzunare pe dos
La partea din față:
rochia pe dos
La fermoar:
rochia pe dos
Și la umăr, unde ca să nu se întindă tricotajul, am cusut o bucățică de cotton:
detaliu cusutura la umar

Cam atât pentru acum. Spor la cusut și la idei pentru toamnă!

4 comentarii

Dacă ai o întrebare sau o opinie scrie-mi aici:

