Tutorial: Confecționarea unui sutien

Știu că deja existe tutoriale pe acest subiect. Totuși, vreau ca tutorialul meu să fie foarte detaliat și cu multe imagini.

Întregul tutorial este organizat pe capitole. Fiecare capitol este despre o etapă. Capitolele vor fi publicate periodic, în limita timpului meu disponibil. Pe măsura completării tutorialului, se vor actualiza și link-urile către paginile specifice.

Acestea sunt principalele capitole:

  1. Materiale necesare
  2. Despre tipare și mărimi
  3. O analiză asupra pieselor de tipar
  4. Planificarea modelului de sutien și alegerea materialelor
  5. Croire
    1. Înainte de a croi
    2. Croire bureței
    3. Croire dantelă
    4. Croire căptușeală
  6. Înainte de a coase – câteva instrumente și noțiuni necesare
  7. Coaserea cupelor
    1.  Atașarea căptușelii de burete
    2. Coaserea burețeilor
    3. Coaserea stratului superior al cupei
    4. Îmbinarea tuturor straturilor cupei
    5. Finisarea cupei
  8. Coaserea benzii
    1. Pregătirea părții din față a benzii
    2. Atașarea părții din față a benzii cu părțile de la spate
  9. Prindere cupe de bandă
    1. Câțiva pași înainte de a atașa cupele de bandă
    2. Coasere cupe pe bandă
    3. Trucuri utile pentru cusătura de îmbinare cupă-bandă
  10. Atașarea elasticelor pe bandă
    1. Pregătirea bretelelor
    2. Determinarea lungimii necesare pentru elastice
    3. Prima cusătură pentru atașarea elasticului de jos
    4. Primele cusături pentru atașarea elasticelor de sub-braț
    5. Înainte de a coase definitiv elasticele
    6. Ultimele cusături pe elastice
  11. Canale și sârma
  12. Încuietoare și decorațiune între cupe
  13. Analiză și concluzii rezultat

Primele două capitole sunt în mare parte cu informație oarecum generală. Următoarele capitole vor descrie efectiv cum se coase un sutien după tiparul meu.

Modelul sutienului este unul destul de cunoscut: burete care se taie și se coase pentru cupe. Cupa este din trei piese. Materialul principal pentru sutien este dantela elastică. De asemenea, sutienul este cu sârme și cu bretele nedetașabile.

Acest tutorial va fi despre cum asamblez eu sutienul. Vă rog, să țineți seama, eu nu sunt croitoreasă de profesie. De fapt, la unele piese nici nu cunosc denumirile tehnice. Multe din aceste materiale nici nu se vând în orașul meu. Drept urmare, voi folosi materialele pe care le am la dispoziție și care se mulează cel mai bine pe cerințele mele. Pentru cei care sunt în cunoștință de cauză, sunt bineveniți să mă ajute să completez acest tutorial.

  • Observație (1): a se ține cont, toate informațiile sunt acumulate de pe internet sau din experiența mea personală. Nu se înseamna ca sunt 100% corecte. Pentru mine, metoda a dat rezultate, nu înseamnă că așa va fi și la voi, deși eu am o bună părere că veți obține rezultate mulțumitoare.
  • Observație (2): în acest tutorial nu voi discuta despre cum se construiește tiparul pentru sutien.

8 comentarii

  1. Thank you for Tutorial !!! And thank you for the pattern !!!! I look forward to the continuation of Tutorial. Very interesting to read chapter 10, 11 and 12.

  2. Thank you so much for providing this to us. I have a difficult size to find in stores and it’s always been too expensive or impossible to even try on my proper size. I’ve made a sample of your 30DD and I’m amazed that it fits better than anything I’ve ever paid for! Can’t thank you enough, it’s so generous of you. (I’m just winging it through the finish, can’t wait for the proper steps!)

      1. Excellent post! Thank you for taking the time to do it. I love the detail explanations, I´m looking forward to see the next posts chapters 10, 11 and 12.

Dacă ai o întrebare sau o opinie scrie-mi aici:

