Sarafan de vară

Vă place culoarea roșie?

material si obiect final

Nici mie în mod deosebit. Dar roșu cu floricele mici îmi place foarte mult! Materialul este natural și la noi poartă denumirea de ștapel. Este extrem de plăcut pe piele. Singurul minus pe care îl are, la purtat, se șifonează foarte tare.

Minusul de la prelucrat: la cusut și croit – fuge vesel unde vrea și poate. De călcat, se calcă foarte bine.
Am ales un model scurtuț de vară, pentru zilele călduroase. Sus bretele, jos fustiță plisată. La spate fermoar ascuns.
fermoar ascuns

Evident că nu putea să fie un model simplu. Trebuie să fie ceva la care să lucrez mai mult (decât e necesar). Acestea au fost bretelele. Vrea să nu se turtească la purtat, ci să arate ca niște tubulețe. Pentru acest lucru, am cusut fâșiile din material pe dos, le-am întors, după care am petrecut șireturi.
bretele

Ca să nu iasă prea ușor în timpul lucrului, la capete le-am făcut noduri temporare:
capete bretele

După care, dă-i zor la fustă și decolteu.
in timpul lucrului

Și așa arată în final – Față:
sarafan fata

Lateral:
sarafan lateral

Spate:
sarafan spate

Acum să vă spun de o problemă – fusta fiind foarte plisată și scurtă, la o adiere slăbuță de vânt, riști să fii expus. Așa că de la bun început am zis să rezolv problema cu un jupon cusut direct de rochiță. Practic e o fustiță dreaptă un pic lărguță. Din păcate am uitat să fac poze :(. Și dacă e să vă zic totul, atunci, inițial la această rochie vroiam să pun un jupon cu tulle, ca să îmi înfoaie fusta. Când însă am cusut rochia, am văzut că nu are nevoie; în plus, juponul era prea înfoiat.

Vă las acum cu mai multe poze:
sarafan
sarafan
sarafan
sarafan
sarafan
sarafan

3 comentarii

  1. Foarte simpatica si rochita, si materialul. N-am mai auzit de denumirea de stapel, pare un bumbacel, e tare dragut!
    M-ai confuzat cu titlul, din cate stiu sarafanul e o rochie care se poarta in anotimpurile mai reci, de multe ori peste o bluza. Ceea ce, la o adica, poti sa faci si tu cu rochia ta 🙂
    Oricum, imi place ce a iesit, sa ai spor!

  2. Multumesc, harnicutelor. Pfiu, in Chisinau se mai zice sarafan la rochiile de vara cu bretele. Materialul este natural, de bumbac subtire si moale. Denumirea vine din rusa, si se practica tot in Chisinau.

Dacă ai o întrebare sau o opinie scrie-mi aici:

