Rochie primăvăratică feminină

1

Pentru acest sezon, concursul organizat pe forum-ul Lucru de mana a avut ca tematică, titlul articolului. Eu am ales un model din tricotaj cu volane. Deși am primit puține voturi, rochia pe care am cusut-o îmi place foarte mult! Drept urmare, pregătiți-vă pentru o mulțime de poze.

După cum spuneam, materialul de bază – tricotaj relativ grosuț – în culoarea acestui sezon – coral deschis – l-am combinat cu un bumbac bățos de un bej închis:
2

La croit am avut ajutor:
3

Modelul este alcătuit din multe părți, după cum se vede și mai jos:
4

Volanele sunt fâșii drepte de material, iar pentru vipușcă, am tăiat pe bie.

Despre model, pot să vă zic, că am urmat tiparul rochiei muștar, însă cu o serie de adaptări:

  • în față, este tăiată sub linia bustului;
  •   în față, fusta este parte peste parte, iar jos vine în formă de lalea;
  •   răscroitura gâtului, în față, este în formă de V larg, iar la spate, tip bărcuță;

Munca depusă pentru această rochiță a fost triplă, în comparație cu o rochie simplă. Pe lângă atașat vipușca:
5

a trebuit să am grijă și la încrețit volanele, care inițial erau programate pentru alte locații, însă în timpul probelor, mi-am dat seama că nu este bine:
6

Proba:
7
8

Aș vrea aici să vă arăt unul din riscurile acestui tipar, și anume linia de pe răscroitura gâtului la spate. Modelul bărcuță este acum foarte popular pentru că accentuează umerii și oferă stilului vestimentar o nuanță vintage. Problema cea mai mare este la croi; daca croiul nu este corect, adică fix pe măsurile purtătoarei, bărcuța se deformează și arată, deobicei, ca în imaginea de mai jos:
9

Cu alte cuvinte, formează cute inestetice. Modelul bărcuță depinde însă și de tipul materialului ales, și de modul de prelucrare. Eu m-am panicat degeaba la probele inițiale, pentru că imediat ce am atașat mânecele, problema a dispărut:
10
11

Și mai mulțumită am fost de felul în care se aranjează mâneca:
12

În final, am prins volanul jur-împrejurul decolteului:
13

Articolul gata, pe dos:
14

Rochia se va asorta cu o pălărie bej, și o floare în nuanță rozalie.
Fața:
15

Spatele:
16

Lateral:
17

Altele:
18
18

Și detaliu:
19

Eu nu sunt fan volane, dar acest model mi-a plăcut foarte mult. Pentru mine, rochița este de succes – o combinație de bun gust, cochet și optimism pentru o primăvară mai răcoroasă.

3 comentarii

  1. Foarte frumoasa rochia ta!!! sa o stapanesti sanatoasa si vesela!!! Am remarcat-o la concurs, nu conteaza cate voturi a primit, arati fenomenal in ea, vei face sigur senzatie cu ea, e deosebita 😉

Dacă ai o întrebare sau o opinie scrie-mi aici:

