Construcție tipare la calculator – Seria 2 Episod 1

Nu, nu am renunțat încă la construcția tiparelor la calculator. Următorul pe listă este tiparul pentru un maiou cu bretele din tricotaj.
1

Tiparele de acest gen sunt foarte simple, însă problema lor este că nu se găsesc. Cât privește cărțile de croitorie, nicăieri nu te învață cum să construiești tipar pentru materiale elastice. Doar pe ici, pe colo câte o pagină sau două despre haine sportive. Poate veți zice că e simplu, tai și coși un dreptunghi.

2
Totuși, la maiourile din comerț, haina se așează pe talie, și nu arată ca un „sac”. Deci are o careva formă, adică un tipar. Cel făcut de mine arată așa:
3

Mi s-a părut că e prea puțin de lucru, de aceea am încercat să modelez tiparul de chilot din seria 1. În gând e o combinație de dantelă cu tricotaj de bumbac.
4

Față de tiparul din seria 1 (trasat cu roșu), cel pus în lucru (trasat cu negru), este cu talia mai ridicată, iar partea din față e compusă din 2 bucăți:
5

La partea practică, însă am renunțat la dantelă. Am folosit elastice decorative. În final am obținut un set complet.
6
7

Pe dos:
8
9

Am fost curioasă să testez tiparul meu de hârtie cu un maiou cumpărat. Și… partea din față vine aproape exact. Iar la spate, tiparul meu e un pic mai mare pe linia soldurilor. Ce-i drept măsurat pe mine, vine foarte bine cu micile obiecții:
1. pe linia bustului e un pic îngust (nu te sufoci, dar având în vedere că e o piesă lejeră, nu ar trebui să te simți în el ca într-un corset);
2. trebuie mutate unghiurile din față, ca să fie mai depărtate, așa cum e în schema de mai jos;
10
Cu verde e trasat cum ar trebui să arate noul tipar.

Cam atât deocamdată. Până la următorul episod din aventură mai e, pentru că dau năvală proiectele de primăvară și vară!

Dacă ai o întrebare sau o opinie scrie-mi aici:

