Rochie din tricotaj

1
Galben-muștar – culoarea acestui sezon de primăvară, iar materialul de tricotaj este excelent pentru o rochiță lejeră.

Răsfoind diverse bloguri de croitorie, la articolele cu produsele finite, mi-am dat seama că mi-ar plăcea să văd și bucățile de tipar sau/și materialul croit.
Așă că m-am gândit să vă arăt (de acum încolo) aceste detalii; până la urmă deliciul croitorie nu constă numai în tighelitul la mașina de cusut.
Tiparul este construit de mine:

2
3

după modelul de inspirație purtat de „Cristinuța”:
4

doar că eu nu mi-am dorit o rochie în 2 culori. Mi-au plăcut liniile curbe ce evidențiază silueta. Pentru ca rochia să fie în stilul meu, am modificat următoarele:
* adăugat mâneca scurtă;
* adăugat „gâtișorul” dintr-o bucată;

5
6

Rochița este un pic lărguță (nici nu știi când „gust” mai multă ciocolată):
7
8
9

La spate are fermoar ascuns cusut după metoda clasică – cusut, însăilat și descusut:
10

Însă rezultatul este pe măsură:
11
12

Pentru un stil elegant, rochița se poate asorta cu o curea:
13

Pur și simplu ador cum a ieșit la „gâtișor”:
14

Tiparul pentru acest model pare simplu, însă e nevoie de exercițiu pentru a crea forma corectă:
15

Pe lângă tipar, m-am gândit să postez și imagini cu detalii, spre exemplu de la îmbinarea mânecei:
16

sau cum arată produsul pe dos:
17
18

Abia aștept vremea călduță! Brrrr.

5 comentarii

  1. Mai avem putin de asteptat vremea calduta :(. Nu am inteles cum e metoda asta clasica de fermoar ascuns, ce descosi la urma?

    1. Geo, dupa descusut mai urmeaza cusutul final al fermoarului; metoda clasica, aka metoda lunga: unesc partile unde ar trebui fermoarul prin tighel la masina, pe dos se prinde fermoarul cu ace, dupa care se insaila de rezerve, dupa care, cusutura la masina, se descoase; obtii astfel fermoarul insailat, dar insailat in locul exact; la urma prinzi fermoarul la masina dupa care scoti saiaua. Suna complicat si multa munca pentru un singur detaliu; insa este o metoda excelenta, care da intotdeauna rezultate foarte bune. Poate voi face un tutorial.

  2. Afilimon, ti-am admirat rochia si pe forum, ma bucur mult ca te-ai gandit sa adaugi in postarile tale materialul croit, tiparul, mai exact un tutorial despre produdul in cauza. Am mai spus, spun si aici: imi place rochia!

  3. Afi, foarte frumoasa rochia , imi place ca ai mai adaugat cateva „chestiute” fata de original. La gat intr-adevar, e bestiala !
    Voi incerca si eu cat de curand tiparul !
    O zi buna !

Dacă ai o întrebare sau o opinie scrie-mi aici:

