Constructie tipare la calculator – Seria 1 Episod 2

1

Ramasesem la capitolul finisat croi si scos la imprimanta. Acesta este croiul in intregime:

2

Am editat eu poza ca sa se vada mai bine. Asa as vrea sa arata tiparele pe care le voi oferi pe masurile standart: sa contina rezerva de 1 cm, iar pe una din bucati sa scrie dimensiunile, calculate de pe tipar, pentru lungimea elasticului.

3

Despre material: e tricot de bumbac suta la suta, relativ grosut, cumparat din Chisinau special pentru chiloti sau maiouri. Am ales rosu pentru ca nu am avut niciodata lenjerie rosie 😛

Intre timp am purces la lucru, unde scopul este de a determina daca tiparul construit este cel final, sau trebuie ajustat si reluat procesul de croit si cusut. Am conturat tiparul pe material (care este pus in doua):

4

La procedura de taiere am avut ajutor. Izi s-a interesat ce foarfeca folosesc.

5

Cand a vazut ca fac totul cum trebui, a parasit masa iar eu am putut sa termin de croit:

6

Am pregatit elasticul cumparat tot din Chisinau special pentru materialul si ocazia curenta:

7

Cusut:

8

Articolul finit arata astfel:

9

Detaliu:

10

Fac aici o precizare: am hotarat ca, de data aceasta, elasticul sa apara pe fata, spre deosebire de cei cusuti anterior. Am avut rabdare sa fac poza si la dosul articolului:

11

Si acum urmeaza … partea decisiva. Este sau nu bun tiparul? Mai intai insa, as vrea sa imi cer scuze ca nu am facut poza pe „purtatoare” pentru a va arata unde nu este bine dupa parerea mea. Ca sa remediez, am editat pe tipar:

12

Trebuie:

  1. de lungit bucatica care leaga fata de spate, anume pe bucata care vine spre fata;
  2. de redus din lungime pe linia laterala, pentru ca face fald in fata cand te asezi;
  3. ajustat curba pe tiparul de fata si rascroit mai tare din acelasi motiv ca la punctul 2;
  4. (e mai mult o consecinta de la punctul 1) de coborat linia talie la fata;
  5. (nu e marcat) de stramtat (foarte putin) atat fata cat si spatele;
  6. de recalculat lungimea elasticilor;

Pe langa cele de mai sus, am invatat:

  • chilotul a iesit un pic largut; nu pica ( nu radeti ), dar ai tot timpul aceasta senzatie :D;
  • pentru elastice mai mici de 1 cm in latime, lungimea trebe calculat diferit; dar pana nu gresesc eu, nu ma conving!

In concluzie: tiparul nu este final, il voi modifica, dupa care voi coase alta pereche de chiloti. Sper sa nu dureze prea mult, pentru ca ultima perioada nu prea am avut timp liber.
Va pup si daca aveti sfaturi, le astept cu interes.

Dacă ai o întrebare sau o opinie scrie-mi aici:

