Chilotei

Pentru ca nu am amenajat „atelierul de croitorie”, ultimul timp urmaresc intens o multime de bloguri de croitorie. Majoritatea din ele sunt in engleza, dar am gasit si cateva in romana. Unul dintre acestea este Jurnal de Croitorie. Pe partea de croitorie, articolele sunt absolut superbe; in celelalte domenii nu am experienta si nu pot sa zic decat de bine :).
Apreciez foarte-foarte mult dorinta si efortul autoarei de a impartasi cunostintele si experienta pe care o are/acumuleaza la cursurile de cusut pe care le urmeaza. Mai rar asemenea persoane. Rasfoind blogul am dat de articolul despre cusutul lenjeriei – si anume chilotei. M-am tot necajit ca nu am unde coase, pentru ca nu am mese pe care sa imi instalez masinile de cusut si nici masa de calcat, dar articolul m-a convins: 2-3 ore de cusut numai la masina liniara pe masa din bucatarie merita efortul!
Totodata va fi un exercitiu pentru lectiile din Aventura – Constructie tipare la calculator, unde primul tipar e de chilot.

1

Materialele sunt cele de mai sus. Trebuie sa fac aici si o paranteza, eu in Iasi stiu 3 mercerii, de fapt 4: una e la Hala Centrala, una micuta de tot la Casa de Moda, si 2 sunt pe b-dul Socola. Pentru elasticul acesta cu zimtisori – caruia i se mai zice si elastic dantelat pentru lenjerii, am fost la 3 dintre ele.

2

Numai unul din magazine avea. Restul parca nici nu au auzit de asa ceva! Daca mai stiti mercerii in Iasi, ziceti-mi si mie pe unde sunt.

Cat despre material, hm… sa nu radeti, dar material pentru chiloti, adica tricotaj natural (100% bumbac) NU se vinde in Iasi, asa ca am cumparat dintr-un magazin de ieftinaturi, cateva perechi cu 2-3 marimi mai mari (evident noi :P).

3

Tipar am avut mai demult, unul testat si care este bun. Din pacate pentru acest model, nu mi-a ajuns o bucatica de material – bine ca aveam tricotaj alb pentru lenjerie de la Chisinau.
Am avut un pic de furca cu elasticul, dar in final, pentru prima pereche cusuta dupa tehnologia descrisa in articolul din Jurnal de Croitorie, rezultatul este foarte bun.

4
5
6

Sper numai sa nu se intinda elasticul, ca in rest eu sunt foarte incantata de rezultat, mai ales ca li s-a pastrat si eticheta imprimata de la cei cumparati :))

7

Urmatoarea pereche trebuie sa fie cei croiti dupa tiparul construit la calculator si vor fi cusuti dupa aceasta tehnologie.

2 comentarii

  1. Foarte folositoare postarile tale! FELICITARI!Si multumim ca impartasesti cu noi talentul si sfaturile tale.

Dacă ai o întrebare sau o opinie scrie-mi aici:

