Constructie tipare la calculator – Seria 1 Episod 1

Cine croieste singur, dupa anumite instructiuni, fie ele de la un curs de croitorie, sau dintr-o carte, stie ca principalul tipar care trebuie construit este cel de baza. Pentru fiecare articol (sau aproape oricare) tiparul de baza se ajusteaza conform modelului dorit. Acest procedeu se numeste modelare. La fiecare model, pasii obisnuiti ar fi: copie tiparul de baza (ca sa nu-l construiesti de fiecare data -> si mai multa munca), apoi inarmat cu foarfeca, rigla, creion, florare, centimetru, bucatele de hartii pentru lipit, lipici si poate altele, incepe sa masori, desenezi, tai, lipesti si tot asa, pana obtii tiparul transformat.

Cine face astfel, stie cat de obositor este. In plus, ai nevoie de spatiu pentru desen, masurat, etc.

Nu imi aduc aminte, dar la un moment dat am aflat (nu foarte demult -> rusinica) ca exista soft care face tipare si/sau cu care poti sa le modelezi.
Inca atunci mi-am pus ca tel, vreau un program care:
– sa pot oricand avea un tipar de baza (pentru diferite articole: bluza, pantaloni, etc) si pe care sa-l pot modela;
– sa am cat mai multe functii de manipulare si modelare a tiparului;
– si cel mai mare vis al meu – sa pot programa tipare, adica, sa dezvolt pasii de constructie ai unui tipar, iar la generare de tipar, acesta sa ceara masurile de care are nevoie pentru constructie. In asa fel voi putea face acelasi croi pe masuri individuale.

Dupa o lunga perioada in care am tot studiat si invatat softuri, in sfarsit am decis sa incep aventura „Constructie tipare la calculator”.
Trebuie sa atentionez ca in aceasta excursie, NU voi arata ce program folosesc, NU voi arata ce functii are si folosesc din programul respectiv.
Scopul acestei incercari este:
– pentru mine: de a invata sa programez tipare;
– pentru mine: sa incerc aceste tipare – adica sa realizez un produs finit de pe el – ca sa vad daca tiparul trebuie corectat;
– pentru altii: in caz de reusita as vrea sa ofer tiparele in masuri standart (sau individuale) pentru cine ar vrea sa isi faca un articol similar;(tiparele vor fi tip leko).

Asadar episodul 1 din seria 1 debuteaza cu – alegere model, programare pasi constructie tipar, constructie tipar (marimea mea si mai multe marimi).

Pentru ca nu cunosc bine aplicatia, m-am gandit la un model simplu, dar cu functii de desenare de baza importante: linii drepte, curbe si lipit piese. Primul care a fost in minte este tiparul de chilot cu talie semi-joasa.

Dupa destula munca, am reusit. Tiparul pentru mine arata asa:
1

2

Pentru ca am vrut numaidecat sa vad cum arata acelasi tipar pe mai multe masuri, am testat:
3
4
5

Despre modalitatea de imprimare: dupa constructie, tiparul trebuie scos pe hartie. Prima metoda care o voi incerca, este scoaterea la imprimata in paginute format A4.
6

Pentru piesele despartite pe mai multe foi, foile se vor lipi intre ele.
Din fericire vad ca tiparul meu incape pe 2 pagini care nu trebuiesc lipite.

Episodul 1 se incheie aici, urmatorul pas va fi scoaterea la imprimanta si coaserea articolului. Din pacate, coaserea este in pauza, pentru ca momentan casa mea arata astfel:
7

Promit sa continui cat mai repede, pentru ca sunt foarte-foarte curioasa ce a iesit. Plus la aceasta, m-as alege cu o pereche noua de chilotei ( asta daca or sa fie buni :)) ).

Dacă ai o întrebare sau o opinie scrie-mi aici:

