Verde si office

Din categoria, reciclam si tranformam haine sau materiale, acesta avea deja taiete bucati. Textura nu cine stie ce placuta si culoarea prea aprinsa, si factura batoasa au fost criteriile pentru care aceste bucati au stat in dulap, la Chisinau. Pana la un moment dat, cand am zis ca imi voi face portfarduri si alte chestii minuscule, astfel incat materialul si-a mutat locatia in dulapul de la Iasi. Si aici a fost ignorat pana la un moment in care m-am gandit sa-mi fac din el o fusta pentru servici. Aveam intiparit un model, asa ca m-am incumetat sa desfac bucatile ca sa analizez croiul. Surpriza mea a fost ca bucatile erau mari. Imediat mi s-a facut mila sa le stric pentru o simpla fusta. Plus ca pentru fusta e nevoie de fermuar si nasturi, iar aceste obiecte niciodata nu se gasesesc in cutia mea, astfel incat sa se potriveasca cu materialul. In schimb aveam un set de bumbi mari albi cu gri. Hm…

1

Si de la nasturi a venit ideea – pe forumul „Lucru de mana”, pe care il urmaresc, era in desfasurare o provocare cu tematica: „Rochie de vara”. Printre conditii se specifica ca se poate coase si o rochie office. Exact ce vroiam eu. Modelul de insipiratie este acesta (sper sa nu ma prinda si sa ma intinda):

2

Tiparul este construit de mine in totalitate.
Aici am croit si cusut manecele:

3

Aici am cusut si decorat buzunare:

4

Cordonul si bentitele gri, de la gat, buzunare si mainici sunt acelasi material, doar ca pe dos.
Partea mai complicata a fost prelucrarea de pe rascroitura gatului, cordonul incorporat si prelucrarea din fata unde se prind nasturii si se cos butonierele. Pentru aceste detalii am sa postez un articol separat cu cateva sfaturi.

Pot sa va spun ca a fost o munca istovitoare:

  • imbinat parti, apoi tot pe aceeasi cusatura tras tigheluri decorative;
  • surfilat si atasat bentita decorativa;

In final a iesit ce a iesit, cui nu-i place sa nu se uite (dar poate sa comenteze), pentru ca eu chiar astept vremea buna ca sa pun rochita pe mine:

5

6

7

8

6 comentarii

  1. Rochita arata f bine si te prinde! Daca imi dai voie am sa-ti dau un sfat: la partea din fata maneca trebuie rascroita mai mult dacat in spate, in asa fel incat sa se aseze f bine. De fapt se vede si in foto ca nu se aseaza .
    Te rog sa nu o iei ca pe o critica ci ca pe un sfat! Stiu foarte bine ce inseamna croitoria si ce efort presupune si te admir cu atat mai mult cu cat nu esti de profesie!
    Spor si sa te bucuri de lucrusoarele pe care le faci!
    Teodora

  2. Vad butoniere foarte frumoase la rochita ta. Le-ai facut cu Brotherul din imagine? In general, te multumesc butonierele facute la masina? Ai facut butoniere pe materiale foarte subtiri(gen voal, cu intaritura, desigur)?

    1. Mmm, da butonierele sunt cu inovis 10. Acest material este relativ mediu, nu am avut probleme. Nu tin minte sa cos butoniere pe materiale subtiri, gen voal sau satin, sau matase. Stiu ca am cusut pe bumbac subtire cu intaritura. Eu folosesc intaritura mai groasa, deci si materialul iese mai gros, si la butoniere nu am probleme. Pe de alta parte, ies frumoase si ok, numai butonierele normale, nu si cele cu cap rotund 🙂

      1. Multumesc. Vreau sa imi iau o masina de cusut noua si „ispitesc” fetele cu mai multa experienta. Oricum butonierele in 4 pasi mi-au scos peri albi, trebuie sa fac ceva in sensul asta :))

      2. Cu placere! Ati putea intra intra si pe forumul „Lucru de mana” la sectiunea Croitorie, este un subiect „Masinile noastre de cusut” si se discuta despre diverse modele 🙂

Dacă ai o întrebare sau o opinie scrie-mi aici:

